Američani prinašajo nov program

V nekdanjem Kolektor Livu so s prihodom novega lastnika že v prvem letu uspeli obrniti nekatere negativne trende, dodatne rasti pa se v prihodnjih letih nadejajo tudi na račun sinergij na področju sanitarne tehnike in širšega nabora izdelkov. Program, ki ga skupina Fluidmaster prenaša na svojo evropsko - postojnsko lokacijo, naj bi letos prinesel 40 novih delovnih mest.

Uroš Likar, direktor Fluidmastra, pred novimi stroji, ki so jih postavili zaradi selitve programa ventilov za splakovalnike v Postojno.    Foto: Veronika Rupnik Ženko
Uroš Likar, direktor Fluidmastra, pred novimi stroji, ki so jih postavili zaradi selitve programa ventilov za splakovalnike v Postojno.  Foto: Veronika Rupnik Ženko

POSTOJNA > Eno leto po ameriškem prevzemu Kolektor Liva smo preverili, kakšne spremembe je v družbo, ki je imela znotraj koncerna Kolektor zaradi poslovanja z izgubo negativen sloves, hkrati pa se zaradi drugačne dejavnosti ni najbolje vklapljala v strategijo idrijskega koncerna, prinesel nov lastnik. Pojasnila vodstva so vzpodbudna. “Trendi gredo v pravo smer. Za preobrat podjetja pa je seveda potrebnih nekaj let,” odgovarja Uroš Likar, nekdanji direktor Kolektor Liva, danes direktor podjetja Fluidmaster.

Ne le da je podjetje v zadnjem letu povečalo prodajo in razpolovilo izgubo, Likar napoveduje tudi dodatno rast in zaposlovanje na račun dodatnega programa, ki ga bo skupina Fluidmaster, ki velja za največjega globalnega proizvajalca komponent za kopalniške splakovalnike in dodatke, letos preselila na postojnsko lokacijo iz Kitajske in Mehike.

Iz Mehike in Kitajske deloma v Postojno

“Priprave za postavitev proizvodnje programa ventilov za splakovalnike že potekajo. Na postojnski lokaciji bo to povsem nov program. V okviru skupine Fluidmaster pa gre za selitev obstoječe proizvodnje deloma iz Mehike, deloma iz Kitajske, in sicer za kupce v Evropi, torej za lokalizacijo poslovanja, ki bo prinesla predvsem prihranke pri logistiki in povečala konkurenčnost Fluidmastrovih ventilov za kupce v Evropi,” pojasnjuje Likar.

Takšna odločitev je bila sicer pričakovana, saj je bil eden od motivov za Fluidmastrov prevzem Kolektor Liva prav želja po vzpostavitvi proizvodnje na evropski lokaciji in krepitev poslovanja na evropskem trgu.

Za družbo bo nov program, ki naj bi predvidoma zaživel z majem, v letošnjem letu pomenil približno dva milijona evrov dodatnega prometa, prihodnje leto pa okrog štiri do pet milijonov. “Ta posel zdaj že obstaja, izziv za v prihodnje pa bo pozicioniranje blagovne znamke Fluidmaster v Evropi.” Likar ocenjuje, da bodo zaradi uvedbe novega programa letos dodatno zaposlili okrog 40 ljudi in s tem število zaposlenih v družbi povečali na preko 200.

Občutijo recesijo v gradbeništvu

Na svojem osnovnem programu nadometnih in podometnih splakovalnikov ter sifonov je postojnski Fluidmaster lani sicer ustvaril 19 milijonov evrov prihodkov, kar je sedem odstotkov več kot leto prej. Izgubo so prepolovili na 700.000 evrov. Pod blagovno znamko Liv jih prodajajo na trgih vzhodne in jugovzhodne Evrope, pod blagovno znamko Schwab pa v zahodni Evropi in na Bližnjem Vzhodu, skupno na več kot 30 trgih. “Na trgih, kjer smo prisotni z blagovno znamko Liv, je še vedno kar močna recesija v gradbeništvu. Večji potencial imamo zato na trgih Schwaba. Intenzivno vlagamo v Nemčijo in Italijo, ki sta največja trga v Evropi in kjer je naša prisotnost za zdaj relativno majhna,” razlaga Likar.

Letno izdelajo približno 100.000 podometnih in več kot 700.000 nadometnih plastičnih splakovalnikov. “Eden naših strateških ciljev je povečati prodajo podometnih splakovalnikov, saj novogradnje težijo k podometnim rešitvam, zato intenzivno vlagamo v prodajno mrežo in marketing,” usmeritve poudarja Likar in zagotavlja, da imajo pri tem polno podporo novega lastnika.

Združevanje vseh treh programov (vključno z novo proizvodnjo ventilov za splakovalnike) naj bi prineslo tako nove trge kot dodaten promet.

Fluidmastrov prevzem Kolektor Liva je ena redkih ameriških investicij pri nas. Uroš Likar pojasnjuje, da je bila pri odločitvi za nakup slovenskega podjetja ključna geografska lega tako Slovenije kot Postojne v osrčju Evrope z bližino vse potrebne razvite infrastrukture. “Fluidmastrova želja je bila vstop na evropski trg, pri čemer je v Evropi le še nekaj proizvajalcev sanitarne tehnike, zato je bila možnost izbora majhna. Ti pa so ali na še dražjih lokacijah ali pa nimajo konkurenčnih prednosti. Poleg tega so bili Američani navdušeni nad znanjem angleščine, ki jo imamo Slovenci, ter nad strokovnim znanjem zaposlenih v podjetju. Vse to je prevladalo nad splošnim poslovnim okoljem v Sloveniji, ki je neugodno zlasti z vidika nefleksibilne delovne zakonodaje in visokih davkov,” pojasnjuje Likar. “Tudi Američani to vedno bolj spoznavajo. Vsega namreč v tem času še niso dojeli, denimo, da obstajajo odpovedni roki in bolniške, ki jih je treba plačati.” Glede bojazni o morebitni bodoči preselitvi proizvodnje, za kakršno so se deloma odločili sosedje, podjetje Kolektor ATP, pa: “Za zdaj se o tem ne pogovarjamo, ne morem pa obljubiti, kaj se bo dogajalo čez štiri, pet let. Skupina Fluidmaster je na račun preselitve programa precej investirala, kar vsekakor kaže na to, da imajo z rastjo v Postojni resne namene.”

Zmanjšali delež bolniških odsotnosti

Sinergije so, kot poudarja Likar, tako bistveno večje z novim lastnikom, kot so bile s koncernom Kolektor. Izboljšala pa se je tudi poslovna klima v podjetju. “Zaposleni se novega lastnika niso ustrašili, nasprotno, pozitivno so ga sprejeli,” pravi Likar, ki ne taji, da postojnska lokacija ni razvila posebne pripadnosti koncernu Kolektor. “Če smo v Kolektor Livu ocenjevali, da imamo največ simulirane bolniške v celotni skupini Kolektor, smo to v zadnjem letu uspeli zmanjšati za skoraj dva odstotka, kar potrjuje, da imata klima in motivacija zaposlenih bistven vpliv,” sklene Likar.

VERONIKA R. ŽENKO


Najbolj brano