V marini le še tržni privezi

Več deset Izolanov, ki imajo plovila na skrajnem pomolu “M” v marini, je na nogah. Iz marine so jim sporočili, da jim pogodb za poceni, nekakšen komunalni privez, ne bodo podaljšali. V marini se namreč pripravljajo na gradnjo pomola “B”, zaradi česar bodo pomol “M” prestavili.

Za pomol “M” imajo v  marini  sklenjenih 62 posebnih pogodb z občani  Foto: Mirjana Cerin
Za pomol “M” imajo v marini sklenjenih 62 posebnih pogodb z občani  Foto: Mirjana Cerin

IZOLA > Plovila lahko Izolani odstranijo sami ali pa jim ga bo prestavila Marina - na priveze, kjer bodo plačali do štirikrat več kot doslej, 2900 evrov namesto 1350 oziroma 720 evrov (odvisno od dolžine plovila). Čeprav je od skupaj 600 privezov menda 150 prostih.

Imajo od 600 privezov v marini res 240 prostih? “Takšnih je 150, vendar jih je bilo 100 vselej prostih, ker so namenjeni dnevnim gostom,” odgovarjajo.

Občani za zdrav razum marine

Dvajset Izolanov se je organiziralo (drugih 20 naj bi bilo na dopustu) ter pisalo vodstvu marine in občine. “Kolikor nam je znano, so bili dogovori, da bodo pogodbe o privezih v marini ostale veljavne, dokler ne bo zgrajen pomol 'B', zaradi katerega bo v občinskem pristanišču posledično več komunalnih privezov,” navajajo občani, presenečeni nad kratkimi roki marine. Kaj bodo naredili s plovili, se morajo odločiti do 1. septembra.

Komunala v občinskem pristanišču upravlja tudi s 30 do 50 tržnimi in dnevnimi privezi. Da bi kam preselili tista plovila, ni možno, ker bodo prve najemne pogodbe potekle šele prihodnje leto. Tako vsaj pravi direktor Komunale Denis Bele, ki se mu upravljanje s tržnimi privezi ne zdi sporno: “To nam omogoča občinski odlok, z izkupičkom kupujemo dodatne plavajoče pomole za komunalne priveze.” Njihova tržna najemnina naj bi bila nižja od tiste v marini.

Kot pravijo, si tržne cene privezov v marini lahko privoščijo le redki. Plovila, ki jih imajo, so večinoma starejša, imajo jih, ker živijo ob morju in ne zaradi luksuza. Nadejajo se “zdrave mere razuma” in želijo, da jim v marini podaljšajo pogodbe, dokler ne bo nared pomol “B” oziroma v občinskem pristanišču ne bodo uredili dodatnih komunalnih privezov.

Marina jim gre že zdaj na roko

V marini pa opozarjajo, da gredo občanom že zdaj na roko, saj so jim nove cene privezov zaračunali po ceniku za še ne zgrajen pomol “B”. “Ostali privezi v marini so dražji, ker omogočajo več ugodnosti, denimo to, da plovila priveže mornar,” so jasni. Na pomolu “M” imajo sklenjenih 62 posebnih pogodb z Izolani, z nekaterimi več kot desetletje. Sklepati so jih začeli, preden so v občinskem pristanišču uredili plavajoče pomole za komunalne priveze.

Na pomolu “M” so zgolj plovila, krajša od deset metrov, poudarjajo. Na dveh plavajočih pomolih vzdolž Sončnega nabrežja, torej v občinskem pristanišču, pa je videti tudi daljša.

Kljub temu poudarjajo, da z občino - prvič po 20 letih - zgledno sodelujejo. Bojijo se, da bi tematiko privezov v marini kdo izkoristil za predvolilno kampanjo. Glede načrtovane gradnje pomola “B” pa so jasni: najprej morajo dokončati valobran 3. Naložbe so se nameravali lotiti septembra, kar pa jim ne bo uspelo, ker še niso zbrali potrebne dokumentacije. Novega termina ne razkrivajo, nekateri pa omenjajo oktober ali november.

Rešitev v dveh letih?

Župan Igor Kolenc napoveduje, da bo marini predlagal, naj ne spreminja cenikov, dokler ne bo nared pomol “B”. V pogodbena razmerja med marino in občani pa se ne more spuščati, opozarja. “Pomanjkanje komunalnih privezov bomo v občinskem pristanišču reševali s podaljšanjem plavajočih pomolov. Zadali smo si, da bi jih do leta 2016 vse podaljšali. Pogoj pa je, da marina oziroma Marinvest v njenem imenu dokonča valobran 3,” napoveduje Kolenc.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano