Tomosovi izvenkrmni motorji od šestdesetih do konca osemdesetih let

Drevi bodo v portoroškem Monfortu odprli razstavo Tomos - izvenkrmni motorji, ki so osvojili svet. Razstava prikazuje zgodovino in razvoj navtičnega programa tovarne Tomos od šestdesetih do konca osemdesetih let s tehnološkega, zgodovinskega, sociološkega in marketinškega vidika, ki priča o pomenu Tomosa v Jugoslaviji in svetu.

 Tomos je bil v preteklosti znan ne le po motornih kolesih, pač 
pa tudi po izvenkrmnih motorjih. Na fotografiji: Janez Imperl 
(levo), Jože Grandošek (v sredini) in  Romeo Miloševič preizkušajo Tomosov izvenkrmni motor. Foto: Arhiv Steva Vujiča
Tomos je bil v preteklosti znan ne le po motornih kolesih, pač pa tudi po izvenkrmnih motorjih. Na fotografiji: Janez Imperl (levo), Jože Grandošek (v sredini) in Romeo Miloševič preizkušajo Tomosov izvenkrmni motor. Foto: Arhiv Steva Vujiča

PORTOROŽ > Na razstavi, ki bo na ogled do konca leta v okviru zbirke Tradicionalno ladjedelstvo in razvoj vodnih športov v skladiščih soli Monfort, bodo predstavili različne Tomosove izvenkrmne motorje, od najstarejšega do najnovejšega.

“Gre za izjemno tehnično dediščino, ki priča o pomenu tovarne Tomos v Jugoslaviji in svetu in ki ostaja v ponos slovenske Istre in Slovenije,” so v vabilu na razstavo zapisali v piranskem pomorskem muzeju.

Razstavo so napovedali že lani jeseni, ko je Tomos praznoval 60-letnico. Tomos je bil v preteklosti znan ne le po motornih kolesih, pač pa tudi po izvenkrmnih motorjih. V 80. letih prejšnjega stoletja je bila koprska tovarna po obsegu proizvodnje največji evropski proizvajalec tovrstnih motorjev, Tomosova “štirica” pa je bila najbolje prodajan lahek izvenkrmni motor na svetu.

Tomos je skupaj s Splošno plovbo in pozneje Luko Koper predstavljal epopejo hitrega vzpona slovenskega gospodarstva v tistem času, ki je slonel na vizionarstvu, je ob predstavitvi projekta poudaril direktor pomorskega muzeja Franco Juri. Kot je dodal, se je Tomosova zgodba o uspehu razvejala po vsem svetu ter odpirala in utirala pot Jugoslaviji ter Sloveniji in slovenskemu gospodarstvu do najbolj oddaljenih delov sveta.

STA


Najbolj brano