Markovec čaka hitro cesto

Dars hitreje zgradi dobra dva kilometra hitre ceste skozi hrib z izjemno trdo kamnino kot po skoraj ravnem površju. Najtrša skala so postopki javnega naročanja. Predor Markovec bodo tako uspeli končati prihodnji mesec, skladno z zadnje postavljenimi časovnimi termini, traso hitre ceste zunaj predora pa morda konec aprila prihodnje leto. Za zamudo krivijo prav izigravanje zakona o javnem naročanju, ki z ničemer ne omejuje vlaganja pritožb.

Predor Markovec so si ogledali (z leve): odgovorni nadzornik DRI Franc Likar ter dva od štirih članov  Darsove uprave Franc Skok in  Matjaž Knez (predsednik) Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Predor Markovec so si ogledali (z leve): odgovorni nadzornik DRI Franc Likar ter dva od štirih članov Darsove uprave Franc Skok in Matjaž Knez (predsednik) Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > Za dokončanje hitre ceste se poteguje sedem ponudnikov. Julija se je na državno revizijsko komisijo (DRK) obrnil Kolektor Koling, zato mora Dars o ponudbah ponovno odločati, pri tem pa se znova zapleta.

Član Darsove uprave Franc Skok je ob včerajšnjem ogledu predora napovedal, da bodo danes odločali o novem pritožbenem zahtevku. Če mu ne bodo ugodili, bo čez kakšen dan najbrž romal na DRK. Po neuradnih informacijah se je pritožil CPK. Skok teh informacij ni želel ne potrditi ne ovreči, češ da odprtih zadev ne komentirajo. Zakaj se je ponudnik pritožil, pa ni jasno, saj Dars še ni opravil novega ožjega izbora ponudnikov, podjetij, ki izpolnjujejo razpisne pogoje torej.

CPK bi dokončal traso hitre ceste

Skrivnostni so bili tudi v CPK, kjer so nam povedali le, da se v postopkih revizije vsi ponudniki običajno izogibajo komentarjem, “ker ne želimo prejudicirati razpleta”. Vnovič so nam potrdili, da si prizadevajo za dokončanje hitre ceste, ki so jo začeli graditi - skupaj s propadlim gradbenim trojčkom SCT-Primorje-Kraški zidar. Za dokončanje bi potrebovali tri mesece. Na koprski strani je treba urediti približno stometrski priključek, na izolski strani pa porušiti dve hiši in zgraditi dvokilometrsko navezavo na obvoznico. Čeprav niso oddali najcenejše ponudbe, menijo, da to ni ključno. Dars se je namreč zavezal, da bo izvajalca izbral s pogajanji, na katerih je mogoče znižati predlagano ceno.

Kdaj bi torej lahko dokončali traso hitre ceste? “Če DRK pritožniku ne bi ugodila, bi do konca leta izbrali izvajalca, ta pa bi dela - upoštevaje zimske vremenske razmere - lahko opravil do 30. aprila,” je nanizal Skok. Povedal je še, da si do gradnje novih odsekov hitre ceste obetajo spremembo zakona o javnem naročanju, ki bi omejila vlaganje pritožb.

Predsednik Darsove uprave Matjaž Knez pa je o zapletih povedal: “Smo žrtve izigravanja zakona o javnem naročanju. Tega ne bomo več dopustili. Ker predora decembra, ko bo končan, ne bo mogoče uporabljati, bomo imeli z njegovim varovanjem vsak mesec 10.000 do 15.000 evrov stroškov. Izvajalec elektro-strojne opreme, konzorcij z Iskro sistemi na čelu, ga ne bo mogel predati in najverjetneje bo zahteval podaljšanje bančnih garancij. Zaradi zamud pri gradnji bomo od izvajalcev terjali odškodnino.”

Dars se že ukvarja s traso hitre ceste Jagodje-Lucija. Knez pravi, da odkupujejo zemljišča in zbirajo dokumente za gradbeno dovoljenje. Z gradnjo bodo začeli predvidoma leta 2016.

Porabili že več kot 100 milijonov

Po njegovi oceni se Dars z oddajo javnih naročil ukvarja po dve leti. Vsaka nova pritožba povzroči dvomesečni zamik in kasnejšo zamudo. “Odločitev o delitvi projekta hitre ceste Koper-Izola na gradnjo predora in na traso hitre ceste, ki so jo sprejeli pred osmimi ali devetimi leti, ni bila najprimernejša. V projekt smo vložili že sto milijonov evrov, pa se še kar zapleta.”

Za predor Markovec kljub temu pravi, da bo eden najboljših v državi in tudi zgrajen za primerno ceno. Za gradnjo predora in hitre ceste bodo na koncu porabili 15 do 20 milijonov evrov manj, kot so predvidevali. Gradnjo predora so načrtovali za 64,5 milijona (z davki). Zaradi stečaja avstrijskega gradbinca Alpine Bau in dodatnih stroškov, ki so jih s tem imeli, pa od stečajnega upravitelja terjajo šest milijonov evrov.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano