Le še pet mesecev bo obalna cesta takšna, kot jo poznamo

Obalna cesta med Koprom in Izolo bo za veliko noč, ta bo tokrat konec marca 2016, postala enosmerna. Tako napoveduje izolski župan Igor Kolenc, odločitve pa sprejema skupaj s koprskim kolegom Borisom Popovičem. Ohranili bodo vozni pas, ki je bliže markovškemu hribu. Od polnoči do 12. ure bodo dovolili vožnjo v smeri proti Kopru, v preostalem času proti Izoli. Tako bo do predvidoma začetka leta 2017, ko bodo cesto povsem zaprli.

Čez pet mesecev bo med Izolo in Moletom začel veljati 
enosmerni prometni režim: dopoldne proti Kopru ob avtokampu Jadranka, popoldne proti Izoli z obalne ceste na 
nekdanjo izolsko obvoznico.
Čez pet mesecev bo med Izolo in Moletom začel veljati enosmerni prometni režim: dopoldne proti Kopru ob avtokampu Jadranka, popoldne proti Izoli z obalne ceste na nekdanjo izolsko obvoznico. 

IZOLA, KOPER> Zaprtje obalne ceste je odvisno od uveljavitve lokalne vinjete. Na ministrstvu za infrastrukturo dopuščajo, da bi se to zgodilo leta 2017. Njihova odločitev pa naj bi bila znana pred koncem letošnjega leta.

Po pasu ob Markovcu v eno in drugo smer

Z enosmernim prometnim režimom se bosta občini prilagodili prometnim tokovom med Izolo in Koprom, ki so povezani z vožnjami na delo in v šolo. Če bo kdo želel v Koper popoldne ali zvečer in nima vinjete, bo uporabil cesto čez Markovec.

Enosmerni promet - po voznem pasu ob Markovcu - bodo uredili na odseku med Moletom in izolskim avtokampom Jadranka. Usmerjali ga bodo s semaforji. Za ureditev novega prometnega režima bodo porabili približno 400.000 evrov, ki jih bosta občini predvideli v proračunu za prihodnje leto. Ker bo glavnina voznega pasu potekala po izolski strani, bo tudi levji delež stroškov odpadel na izolsko občino. Koliko natančno, v tamkajšnji občinski upravi še ne vedo. Ne vedo niti, ali bodo varnostno ograjo ob morju ohranili in tam morda uredili dodatne stopnice.

Igor Kolenc in Boris Popovič sta enosmerni promet po obalni cesti napovedala že za prejšnji mesec. Njuno tokratno odločitev naj bi spodbudil infrastrukturni minister Peter Gašperšič, ki predora Markovec ni želel izvzeti iz vinjetnega sistema (da bi župana lahko ocenila, koliko voznikov je morebitnih kupcev lokalne vinjete). Pregrade, ki jih bosta uporabila za obalno cesto, pa sta si nameravala sposoditi od Darsa - dokler nista izvedela, da naj bi za to porabila več kot 400.000 evrov.

V kabinetu župana Igorja Kolenca pravijo le, da bodo vozni pas ogradili tako, “da bo varno ločen od drugega dela cestišča, ki ga bomo namenili rolkarjem in kolesarjem, medtem ko bomo zdajšnjo kolesarsko pot Parenzano prepustili pešcem”. Čeprav bo pregrada začasna rešitev, naj ne bi bila iz plastike. Izbrali naj bi trši material, ki bo omogočal večkratno uporabo ali pa prodajo.

Zakaj se županoma tako mudi?

Zakaj se torej istrskima županoma tako mudi z ureditvijo novega prometnega režima, če ga nameravata že po devetih mesecih znova spremeniti in cesto povsem zapreti? “To območje je preveč pomembno, da bi čakali na odločitve države. Če bi lahko, bi obalno cesto že jutri zaprli,” odgovarjajo v Kolenčevem kabinetu.

Zagotavljajo še, da bodo voznike že na prvo spremembo prometnega režima obvestili dovolj zgodaj. Predvideli so tudi postavitev rdeče semaforske luči, češ da je opaznejša od prometnih znakov. Prve dni bi promet lahko pomagali usmerjati občinski redarji in policisti. “Zanašamo se tudi na odgovornost voznikov, pri čemer se zavedamo, da tujci sledijo prometni signalizaciji, domačini pa pogosto vozijo na pamet,” navajajo v izolski občini.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano