Sneg ni prekinil dela na Kaninu

Včeraj so minila natanko tri leta, odkar kaninska gondolska žičnica po naletu gondol ne obratuje več. Po predolgem odlašanju popravila potekajo s polno paro. V soboto so delavci Kaskaderja kljub debeli snežni odeji na Prevalo prepeljali težko podkonstrukcijo za usposobitev obračalne postaje štirisedežnice. Pred tem so morali splužiti sneg, da so težki stroji sploh lahko prepeljali material.

Teptalci snega so utrli  pot  težkim strojem proti Prevali. Foto: Kaskader
Teptalci snega so utrli pot težkim strojem proti Prevali. Foto: Kaskader

KANIN > Pettonsko obračalno kolo so s spektakularno vožnjo na Prevalo prepeljali že pred božičem, ko še ni bilo snega. Prevoz podkonstrukcije in kolesnega elementa, ki je v Bovec iz francoskega podjetja Poma prispelo pozneje, pa je oviral na novo zapadli sneg.

Niti sneg jih ne ustavi

Toda delavcev podjetja Kaskader, kot kaže, nič ne ustavi. “Ker smo ob odločitvi za oživitev smučišča vsi skupaj obljubili, da bomo v težavah iskali rešitve in ne izgovorov, smo v teh nemogočih razmerah poiskali pot naprej. Tisti, ki so kdaj sedeli v buldožerju ali bagru, vedo, kaj na strmem pobočju pomeni za goseničarja pomrznjen teren, da ne govorimo o meter debeli snežni odeji. Marsikdo bi menil, da gre za misijo nemogoče. Toda mi smo našli rešitev. Pot do Prevale smo utrli s pomočjo teptalca snega oziroma ratraka. On je odrival sneg, za njim so težki stroji lahko prepeljali težke elemente,” še en podvig na Kaninu pojasnjuje direktor Kaskaderja Peter Poljanec.

Pot so si utrli s teptalcem

Teptalec so s postaje B na prikolici prepeljali do snega in nato z njim zapeljali do postaje D. Z njim so nato najprej odrinili toliko snega, da so se z buldožerjem in bagrom prebili do Sedla in nato naprej do Prevale.

Z buldožerjem so težje elemente za podkonstrukcijo za obračalno kolo v soboto že prepeljali na Prevalo. Drobni material pa so peljali s teptalcem, ki so ga za ta namen ustrezno opremili. V teh dneh postavljajo podkonstrukcijo, nanjo bodo z bagrom namestili pettonsko obračalno kolo. Nato bodo nadaljevali z namestitvijo jeklenice in drugih elementov.

V tem tednu sta tehnika iz Pome opravila tudi servis na pogonski postaji štirisedežnice Prevala.

Vlada Republike Slovenije je izdala uredbo o koncesiji za graditev žičniških naprav na Kaninu. Po stečaju koncesionarja ATC Kanin Bovec d.o.o. so jo predali lastnici žičniških naprav, to je Občina Bovec.

So ob nesreči ukrepali prepozno?

Včeraj so minila natanko tri leta od nesreče na gondolski žičnici. Posledice za bovški turizem so dramatične. Če bi hitro ukrepali, bi popravilo po takratnih ocenah zahtevalo približno 80.000 evrov. Ker ATC Kanin ni našel denarja in ni bilo širše podpore, je sistem obstal. Zdajšnje popravilo pa terja skoraj šest milijonov evrov. To je zgolj začetek. Če naj bi smučišče postalo zanimivo, ga je treba posodobiti in razširiti, za kar bodo iskali denar v aktualni finančni perspektivi EU do leta 2020. Okvirne ocene za posodobitev, za katero so že narejeni idejni načrti, znašajo približno 40 milijonov evrov.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano