Krožno tudi na Sveto Goro

Poleg gradbišča rondoja na državni cesti skozi Gonjače namerava direkcija za infrastrukturo letos poleti odpreti še enega na Prevalu nad Solkanom. Združeval bo cesto od Solkana do Lokvi s tistima za Grgar oziroma Sveto Goro.

Ločeni križišči na dveh višinskih ravneh (desno zadaj je 
razcep za Grgar In Trnovo, levo zgoraj cesta na Sveto goro) 
bo nadomestilo krožišče.   Foto: Ambrož Sardoč
Ločeni križišči na dveh višinskih ravneh (desno zadaj je razcep za Grgar In Trnovo, levo zgoraj cesta na Sveto goro) bo nadomestilo krožišče.  Foto: Ambrož Sardoč

PREVAL > Pravkar so na direkciji zaključili zbiranje ponudbe interesentov za korenito preureditev kraka ceste iz Nove Gorice na Trnovsko planoto po prelazu Preval, kjer se odcepita poti do največjega romarskega središča na severnem Primorskem in proti Grgarju, Banjšicam, Čepovanu, Lokovcu.

Iz dveh križišč bodo naredili enega

Če ne bo zapletov pri nadaljnjem izbiranju izvajalca, “je predvideno, da bi se dela pričela konec avgusta,” so pojasnili pri upravljalcu državnih cest. In dodali, da bo graditelj imel na voljo 300 dni. Tudi na Prevalu je načrtovano krožišče, in sicer štirikrako, z enim voznim pasom. Torej so odgovorni v Ljubljani posvojili zamisel, o kateri je, denimo, predsednik KS Ravnica Aleš Dugulin govoril že pred več kot poldrugim letom. “Vrednost naložbe bo znana, ko bo izbran izvajalec del,” pa nam na direkciji niso odgovorili, koliko naj bi vse stalo.

Poseg zagotovo ne bo enostaven, saj se bodo potem v asfaltnem krogu z 28 metri premera križale ceste, ki se zdaj na dveh, med seboj več metrov oddaljenih trikrakih križiščih.

Poleg tega se občinska prometnica za Sveto Goro na prednostno državno priključuje z dokaj ostrim nagibom, in kot so potrdili na direkciji, bo krožišče za seboj potegnilo gradnjo (običajno dragih) podpornih konstrukcij, odvodnjavanja in cestne razsvetljave, pa še komunalnih vodov, priključkov in uvozov do stanovanjskih objektov.

Če se seveda ne bo kaj hudo zalomilo na še eni “fronti”; na direkciji za infrastrukturo so namreč pojasnili, da so “zemljišča, potrebna za gradnjo krožišča, še v fazi pridobivanja.”

Hkrati gradbišče za gradbiščem

Sicer pa je država v zadnjih letih kar nekaj denarja vložila v krak ceste Solkan - Lokve med Prevalom in Trnovim. Nedavno je razširila in posodobila dotlej ozek odsek po severnem pobočju Škabrijela, kjer je vozila pred morebitnim zdrsom v prepad pod voziščem le ponekod varovala ograja.

Direkcija za infrastrukturo veliko vlaga še v nekatere “svoje” ceste na severnem Primorskem, čeprav se merila, kaj je nujno narediti in zakaj se nekaj obnovi, drugega pa ne, ne zdijo vedno jasna. V teh dneh naj bi začeli delati še rondo na manj prometni državni cesti skozi Brda v Gonjačah, kar bo skupaj z obnovo dela prometnice do Kojskega zaradi gradnje podpornih zidov stalo 1,9 milijona evrov. Ta čas je še odprto delovišče na goriškem delu soške regionalke v Rodežu, medtem ko je maja direkcija končala rekonstrukciji mostu čez Sočo v Plavah in križišča sredi Dobrovega, ki je postalo krožno. In na regionalki više v Posočju in v dolini Idrijce je bilo in je še odprtih vrsta drugih gradbišč. AMBROŽ SARDOČ


Najbolj brano