Optimistične napovedi se niso uresničile

Obisk turistov v tem poletju dokazuje, da je obstoječa poletna ponudba daleč od tiste, ki bi pripeljala gor deset tisoče gostov, kot jih privabijo ponujene vsebine na primerljivih alpskih visokogorskih turističnih krajev z dvema sezonama. Z obeh strani ni prišlo do uresničenja optimističnih napovedi o sodelovanju, povezovanju vsebin, čeprav je treba italijanski strani dati priznanje za dobro označene kolesarske in pohodniške smeri po vseh mulatierah. In tudi to, da imajo dostavno žičnico s smučišča na višini 1100 metrov!

Zakaj tukaj tehnični, vsebinski, tržni zaostanek, stečaji, slabi projekti? Mačehovska centralizacija investicij, ker nimamo regij, beg stroke?

Spomnimo najprej na nepotrebne uničujoče stroške kar šestkilometrske dostavne žičnice iz doline! Rojeno dete s predolgimi nogami in zakrnelimi stopali in rokami, da bi preživelo in obstalo. Jasno je, da je karta za tako razdaljo dvakrat predraga! Se zato, zlasti poleti, ko se pelje na Kanin dnevno le največ do 450 turistov, kakšen dan pa ne vozi ali jih gre zanemarljivo malo? Absurdno se je voziti šest kilometrov daleč za nekonkurenčno ceno, ki jo pogojujejo uničujoči stroški, namesto s ceste na višini okoli 1100 metrov za dve tretjini manjši razdalji in vsaj polovični ceni!

Premeril sem najožje dele te ceste, kot so bili narejeni za prevoz hlodovine in so se kamioni srečavali, tako, da se lahko ob tej širini tudi avtobusi, če je treba. Najožji deli so med propusti in sicer čez sedem metrov. Predpis za gradnjo regionalnih cest v gričevnatem terenu za hitrost 70 kilometrov na uro je tri metre širine enega pasu. Za hitrost 80 kilometrov na uro je 3,5 metra širine.

Pogledal sem tudi še enkrat možen položen teren, kamor spraviš približno 500 parkirnih mest in za to ni treba teras. To je zahodno od B postaje. Od tod bi šla šestsedežnica do sedanje spodnje postaje sedežnice v Skripih itd.

Podobno skromen obisk je bil zadnja leta pozimi, čeprav je bilo obiskovalcev kakšen vikend tudi blizu tisoč. Zakaj na tako čudovitih visokogorskih terenih, soncu, panoramskih razgledih ni množičnega obiska vsak dan, je več kot jasno: dostavna žičnica nad obstoječo cesto, ki jo je treba samo očistiti in asfaltirati za turistično uporabo, je popolnoma odveč. Vzrok za tako stanje pa turista ne zanima. Ne zanima niti gosta v hotelu ali apartmaju. Zato žičnica ne more zanimati odločilne večine tistih, ki sestavljajo pakete ponudbe, v sklopu katere bi bila (ali pa ne) tudi karta za poletno ali zimsko ponudbo na Kaninu. Predragega paketa gostje ne sprejmejo. Pozimi množične smuke gor ni, poleti, ko je cena karte za kolesarske spuste še vedno previsoka, vsebinsko pa se zgoraj malo dogaja, je obisk preskromen.

Nerazumljivo je vendarle razumljivo, zakaj pripravljajo tudi novi projekt s šestkilometrsko dostavno žičnico. Lahko samo ugibamo, da je tak projekt nujen, ker za dodelavo obstoječe servisne in gozdarske ceste na višino 1100 metrov investitor ne uspe dobiti denarja od države (občina tega ne zmore) in če ta ne participira svojega dela, ga ne more dobiti tudi iz razvojnih skladov EU, tako kot je to v sosednjih državah, kjer imajo regije ... Vse se odvija tako, kot bi Zgornjega Posočja in sploh podeželja, državne oblasti ne smatrale čisto za svojega - nimajo posluha niti za sprotno posodabljanje - investiranje v ključno državno cestno infrastrukturo (predor Log pod Mangartom - Rabelj) in kadar nekaj malega pricurlja, je nekako urgentno, ko se zgodi naravna katastrofa ali ima za crkniti gospodarstvo.

Zgornjemu Posočju se slabo piše, ker se je znašlo na napačni lokaciji ali sistemu, državi. Zato je časovno in lobistično dolina neznosno odmaknjena od centralistične države, njenih privilegiranih - dominantnih mestnih občin in skritih navez. Od regije pa tudi ne more in ne bo dobilo nič, ker ne obstaja. Ali imajo prav poznavalci, ki trdijo, da je centri moči ne dopustijo ustanoviti, ker ne dopustijo več (demokratične) enakopravnosti vseh občin in njih državljanov ali gre za kaj drugega?

Miran Mihelič, Bovec


Pišite nam


Najbolj brano