Zdaj prihajajo pravi izzivi

Kjer je volja, je tudi pot, in čeprav je bilo narejenih tudi precej nerodnih korakov, se vendarle zdi, da se turizem v Vipavski dolini iz postranske dejavnosti, s katero se je ukvarjala peščica zanesenjakov, prebija v ospredje kot vse pomembnejša gospodarska dejavnost, ki se ne konča pri vratih igralniških kompleksov, restavracij in kmečkih turizmov.

Sveže ideje za privlačne in nove turistične produkte in programe kažejo, da se je kolesje vendarle zavrtelo v smer, kjer govor o turizmu nima več slabšalnega prizvoka “prodajanje megle”, ampak prihaja v ospredje razvojnih strategij vseh občin v dolini, predvsem pa v zavest tamkajšnjih ljudi. Brez zasebne pobude bi še tako smele vizije ostale le na papirju, res pa je tudi, da jih je težko uresničiti brez podpore lokalnih skupnosti, ki podpirajo vlaganja v turistično infrastrukturo, spodbujajo povezovanje ponudbe in pripomorejo k prepoznavnosti destinacije.

Zdaj se šele začenjajo pravi izzivi, če želi dolina ostati želeni cilj turistov, kjer bo turizem domačinom omogočil blaginjo.

Mantra, da Vipavska dolina ima vse, kar danes išče sodoben popotnik - lepo, mirno in čisto pokrajino, odlično vinsko-kulinarično ponudbo in veliko priložnosti za aktivno preživljanje prostega časa -, tudi niso več le marketinško spretno zavito leporečje, ampak misli, ki jih v knjige gostov pišejo turisti. Zlasti tisti, ki so letos dolino doživeli na drugačen način, denimo v družbi ponudnikov na Vipavskem, ki so jih julija in avgusta sprejeli v prijetnem hladu kleti, pogostili sredi vinogradov ali pod kostanji, si vzeli čas in jim ob vinu, sveže nabranem sadju in drugih domačih dobrotah predstavili še zgodovino vasi, povedali, kaj si je še vredno ogledati v Vipavski dolini in koga obiskati ...

To šteje. In to je tudi tisto, kar si novodobni popotnik dejansko želi, ko pride v dolino, o kateri je mogoče lani v vodniku Lonely Planet prebral, da jo je vredno obiskati, o njej izvedel na družbenih omrežjih ali pa se je v njej ustavil zgolj na poti do dopustniške destinacije.

Seveda bi bilo zmotno soditi, da tega ni mogoče nadgraditi. Zdaj se šele začenjajo pravi izzivi, če želi dolina ostati želeni cilj turistov, kjer bo turizem domačinom omogočil blaginjo. Hkrati pa bo ostala območje, kjer se bodo domačini še vedno počutili doma in ne kot v zabaviščnem parku.


Najbolj brano