Z avtocestnim križem je res križ

Za Videžem nad Kozino se ta konec tedna poslavlja še zadnja cestninska postaja na primorskih avtocestah, čelna cestninska postaja Bazara. Zgradili so jo pred 23 leti, ko je bil dokončan tudi odsek hitre ceste H4 med Selom in Vrtojbo, prvi odsek 42 kilometrov dolge prometne povezave skozi Vipavsko dolino, od Vrtojbe do Razdrtega. Z njeno odstranitvijo želi upravljavec avtocestnega omrežja zagotoviti boljšo pretočnost prometa.

Letos, ko mineva natanko deset let od dokončanja njenega najbolj zahtevnega odseka, na delu čez Rebrnice, bodo začeli obnavljati enega najbolj dotrajanih delov, med Vogrskim in Šempetrom. Ni dvoma, obnova je nujna, saj bi temu delu hitre ceste komaj še lahko rekli cesta. Vožnja že pri hitrosti, manjši od 90 kilometrov na uro, še najbolj spominja na deskanje na valovih. Ob slalomu med udelanimi kolesnicami na voznem pasu se marsikateri voznik raje odloči za nekoliko udobnejšo vožnjo po prehitevalnem pasu, bolj potrpežljivi pa ob upoštevanju pravil jezdijo čez grbine in se umikajo pogosto precej opletajočim prikolicam priklopnikov, ki imajo za sabo že dolgo pot. Tovor pa mora biti na cilju, tam nekje do Barcelone, v dogovorjenem času, raje že prej.

Sicer bi bilo precej naivno pričakovati, da se bomo po avtocestah lahko v nedogled vozili neovirano in brez težav.

Res drži rek, da so avtoceste nikoli dokončani projekti. Še preden se končajo dela na enem koncu, so že nujna dela na drugem. Sicer bi bilo precej naivno pričakovati, da se bomo po avtocestah lahko v nedogled vozili neovirano in brez težav. Nič ni narejenega, da bi trajalo večno, bolj nerodno pa je, če ne traja niti desetletje ali dve, kar se je izkazalo na trasi vipavske hitre ceste. Odsek Selo-Vrtojba je bil predan prometu leta 1996, odsek od Loga pri Vipavi do Sela pa tri leta kasneje. V zadnjih dveh letih so obnovili nekaj manj kot 25 kilometrov vozišča med Vipavo in Selom, letos so sanirali objekte na trasi čez Rebrnice in postavili tri testna protivetrna polja, kjer bodo od jeseni dalje merili burjo, da bi, enkrat v prihodnje, končno zgradili protivetrno zaščito. Po obnovi odseka med Šempetrom in Vogrskim naj bi v letu 2021 obnovili odsek med Podnanosom in Vipavo. Promet po vipavski hitri cesti tako še nekaj časa ne bo tekel povsem brez težav. Slabo voljo zaradi dotrajanega cestišča bo še za nekaj časa zamenjala slaba volja zaradi zapor. Zdaj lahko le smelo upamo, da bo potem, vsaj za nekaj let, mir.


Najbolj brano