Tudi če ni kazni, so lahko posledice

Še vsaka sprememba prometne zakonodaje je praviloma prinesla višje kazni za prometne prekrške in napoved, da bo to vplivalo na izboljšanje prometne varnosti. Zastraševalni učinek je trajal krajši čas, potem pa ... Že vrsto let med glavnimi vzroki prometnih nesreč, tudi najhujših, prevladujejo neprilagojena hitrost, nepravilna stran ali smer vožnje, izsiljevanje prednosti, prepogosto ob spremljavi alkohola in (ali) prepovedanih drog in drugih snovi.

Prave analize, kakšno vlogo imajo v nesrečah mobilni telefoni oziroma klepetanje med vožnjo, ki krepko odvrača pozornost voznikov s ceste, pravzaprav ni. Korelacija z ostalimi vzroki zagotovo obstaja, saj ministrstvo za infrastrukturo v noveli zakona o pravilih v cestnem prometu med drugim napoveduje bistveno višje oziroma več kot podvojene denarne kazni za uporabo telefona med vožnjo, pospremljene še s tremi kazenskimi točkami. Po novem bodo, kot kaže, bistveno bolj polni tudi prostori za pridržanje, saj pijanim voznikom policisti ne bodo več dovolili, da pot nadaljujejo s kom drugim ali peš.

Vozniki prepogosto računajo na to, da policistov ni na cesti in da bodo kršitve ostale brez kazni. Ne ostanejo pa vedno brez posledic.

Seveda to niso edine spremembe zakona, ki še čakajo na zeleno luč - najprej vlade in nato še parlamenta. Drži, število žrtev na slovenskih cestah se je v zadnjem desetletju občutno znižalo, delno zaradi rahlega izboljšanja prometne kulture, še bolj pa zaradi vozil, ki so v varnostnem pogledu izjemno napredovala. Marsikdo, ki v preteklosti nesreče ne bi preživel, jo zdaj odnese z manjšimi praskami. Žal pa tehničnemu razvoju vozil ne sledi razvoj cestne infrastrukture.

Zadnji podatki, da je do 23. junija letos na slovenskih cestah ugasnilo 55 življenj, v primerljivem obdobju lani pa 40, niso spodbudni, še posebej ne ob dejstvu, da je med letošnjimi žrtvami že 13 motoristov oziroma njihovih sopotnikov. Prav njim je namenjena preventivna akcija, ki se začenja danes in bo, ob poostrenem nadzoru policistov, trajala dva tedna.

Na tej točki pa se lahko glede na izkušnje le vprašamo, koliko policistov bo dejansko na cestah. Vozniki prepogosto računajo prav na to, da jih ni in da bodo kršitve ostale brez kazni. Ne ostanejo pa vedno brez posledic. Tega se nekateri zavedo prepozno, nekateri pa nikoli, ker za to, žal, nimajo več možnosti.


Najbolj brano