Smrtonosna nestrpnost

Slovenske ceste v minulem tednu niso terjale smrtnih žrtev. To je sicer spodbudno. Teoretično je možnost za nastanek hudih prometnih nesreč v času, ko se promet odvija po polžje, manjša kot sicer, po drugi strani pa so tudi v gostem prometu na razbeljenih cestah dejavniki tveganja veliki. Več je verižnih trčenj, motoristi si z bolj ali manj nezmanjšano hitrostjo utirajo pot med kačo pločevine, pozornost voznikov, zlasti tistih, ki so na poti na dopust ali se z njega vračajo, je manjša.

Tudi zadnji konec tedna se je zgodilo kar nekaj nesreč, ki so se končale z manjšo ali večjo gmotno škodo in poškodovanimi udeleženci, že tako počasen pretok prometa na avtocestah so upočasnila in preusmerila verižna trčenja. Hitrosti, tudi izven avtocestnega sistema, so bile mnogo nižje od dovoljenih. Je pa bilo med vozniki opaziti kar nekaj nestrpnosti, od hupanja in obračanja do prehitevanja na nedovoljenih mestih. In iskanja bližnjic po zaledju, kar spravlja v slabo voljo zlasti domačine, ki namesto petih minut za skok v bližnji kraj ali do plaže potrebujejo uro ali več.

Največja težava, ki je ne bo rešil noben zakon in noben nadzor, je sodoben način življenja. Hiter, tudi če pomeni tveganje.

V tem tednu agencija za varnost prometa skupaj s policijo izvaja poostren nadzor hitrosti. Ta je letos terjala že 31 življenj, v enakem času lani 22. Toda nadzor je le kaplja v morje, saj se komaj spomnimo časov, ko smo se bali pogostih merjenj hitrosti in uniformiranih policistov, ki so že s svojo navzočnostjo ob cestah vplivali na vozne navade. Pa niso oni krivi, da jim država nalaga vse več obveznosti in promet ob kadrovskem primanjkljaju ni več na vrhu prednostnih nalog.

O tem, koliko stacionarnih radarjev premore naša država in koliko sosednje, pa ne bi niti izgubljali besed. In še tako se komu zdi, da jih je preveč in se mu zdi krivično, če dobi domov plačilni nalog, ker je namesto 30 vozil 70 kilometrov na uro ...

Največja težava, ki je ne bo rešil noben zakon in noben nadzor, je pravzaprav sodoben način življenja. Hiter, tudi če pomeni tveganje, da bo delo opravljeno površno. In pričakovana hitrost prinaša s sabo tudi nestrpnost, do sebe in drugih. Če se ta nestrpnost na delovnem mestu ali v domačem okolju pokaže kot slaba volja s povišanimi toni, je za volanom lahko smrtonosna. Za nas in za druge.


Najbolj brano