Krajani dvojno razočarani

Rakava rana prebivalcev ob cestah med Kozino in mejnim prehodom Starod ter med priključkom na avtocesto pri Postojni in mejnim prehodom Jelšane so številni težki tovornjaki, ki jim že leta kratijo mir, varnost in spanec. Med Kozino in Starodom je bilo teh vozil dobrih tisoč na dan, na cesti severneje od Jelšan pa približno 430.

Obe številki sta zaskrbljujoči, saj gre za prometnici, ki sta bili izvorno lokalni, torej temu primernih standardov - ozki, ovinkasti, brez ustrezne infrastrukture, ki bi (vsaj za silo) omilila negativne učinke tovornega prometa. Vsakršno prizadevanje lokalnih prebivalcev in občin, da bi država čim prej zgradila avtocesto, ni in še dolgo ne bo padlo na plodna tla. Delno rešitev so sicer vendarle skupaj našli v uredbi, ki s 1. junijem prepoveduje vožnjo težkim tovornjakom po teh dveh cestah, a kaj, ko je že po dobrem mesecu intenzivnost tovornega prometa spet narasla. Najprej je sicer sunkovito padla za približno 30 odstotkov, a se je že po poldrugem mesecu dvignila za 20. Učinek uredbe je zato dosti slabši, kot so pričakovali v obeh civilnih iniciativah. Posebno v matarski so upali na polovično zmanjšanje števila vlačilcev in cistern, ki vozijo mimo njihovih hiš.

Krajani so po uvedbi prepovedi za težke tovornjake razočarani tako nad nevestnostjo voznikov kot nad nadzorom policije.

Glede na pričakovanja je zato njihovo razočaranje dvojno. Nad nevestnostjo voznikov, ki očitno zlorabljajo luknjo v pravilih in mejna prehoda prevozijo na pol prazni, češ da gredo po (oziroma peljejo) tovor v bližnje slovenske kraje, v resnici pa jo, namesto po avtocesti Reka-Zagreb-Ljubljana-Kozina, mahnejo po poceni “bližnjici” do Italije ali Luke Koper. Ter predvsem nad policijo, ki po njihovih ocenah to premalo striktno nadzira in sankcionira. Le dva taka dnevno pošljejo nazaj, denimo.

V civilnih iniciativah so namreč prepričani, da bi morala policija vsak tovornjak, prazen ali natovorjen, temeljito preveriti, ali ima vso potrebno dokumentacijo in razloge za vstop in vožnjo po naši državi. Če nima mednarodne transportne listine, ki sicer za vozila brez tovora ni obvezna, pa bi morali policisti - tako menijo v iniciativah - vztrajati in tudi prazna vozila vrniti na Hrvaško, ne pa verjeti na besedo tovornjakarjem. Ti so očitno, tako kažejo številke ponovnega naraščanja težkega tovornega prometa, hitro ugotovili, da ko mačke ni doma, miši lahko plešejo.


Najbolj brano