Modrovanje, laži in predstava za javnost

Že eno leto se ob dejanjih odločevalcev večina sprašuje, kje je dno, in sproti se izkaže, da je še daleč. Nedavno je premier s predstavniki sosednjih držav pozival EU, naj pravičneje razdeljuje cepiva zoper covid-19 vsem članicam. Istočasno je izbilo na plan, da je že januarja zdravstveni minister (tedaj Janša) zavrnil ponudbo za Slovenijo - pol milijona odmerkov cepiva Pfizer-BioNTech in tudi 400.000 odmerkov cepiva Moderne! Po ustavitvi cepljenja s cepivom AstraZeneca ter vnovičnem zagonu čez dva dni se je z njim pred kamerami cepil politični vrh. Odziv pa je drugačen od želenega.

Zdaj se vrstijo sprenevedanja, izvijanja in nespretni izgovori iz zdravstvenega ministrstva, kjer so (naj bi) januarja odločali o naročanju cepiv in so za to menda prvi odgovorni. Tako je namreč predpisano, a kdo je res odločil januarja, ne bo nikoli zares znano. Še vedno ni povsem jasno, kdo in zakaj je zavrnil naročilo dodatnih količin cepiva Pfizer-BioNTech in nato še Moderne. Že januarja je na vprašanje strokovnjaka Romana Jerale zatrdil, da je Slovenija to naročilo potrdila. Je pa zdaj, ob razkritju, da ga ni, Janša krivdo javno naprtil bivšemu zdravstvenemu ministru Gantarju. Slednji se je takoj odzval in krivdo naložil komisiji za cepiva na ministrstvu. In hkrati priznal, da za možnost, da je na mizi ponudba iz EU o naročilu te, za Slovenijo odrejene nove količine cepiv, ni vedel. Tako je potrdil, kar je javnost slutila že v času njegovega ministrovanja: odločanja ni imel povsem v svojih rokah, poglavitne odločitve je sprejemal premier z oprodami. Te so delale in delajo tudi v tem ministrstvu.

Nedopustno je varčevati na račun varnosti in zdravja ljudi, ko hkrati vlada iz najetih EU kreditov denar širokogrudno deli zlasti vsem tistim, ki so ji blizu in z njo povezani!

Navedbe ene izmed članic komisije za cepiva z ministrstva, češ da so predvsem sledili in zaupali zagotovilu proizvajalca cepiva AstraZeneca, ki bo zelo hitro sproti dobavljal svoje cepivo, preostala ponudnika pa bi pošiljki lahko zagotovila šele v drugi polovici leta, so le slab izgovor in ne opravičujejo zavrnitve obeh omenjenih ponudb. Res pa je, da sta Pfizerjevo in Modernino cepivo v povprečju približno šestkrat dražja od vektorskega cepiva AstraZenece. Ob tem je znan podatek, da sta vsaj za četrtino bolj učinkovita in izdelana povsem drugače.

Vsiljuje se vprašanje, ali so zgolj zaradi krepko nižje cene naši politiki tako vztrajali le pri naročilu cepiva AstraZenece in zavrnili preostala ponudnika? Ob tem so, razumljivo, Sloveniji namenjene količine pač romale v druge države EU in je drugod tudi zato odstotek cepljenih višji! Če je bila res cena poglavitni vzrok za zavrnitev ponudbe za novi pošiljki, to kaže na razmišljanje odločevalcev, češ da je za slovensko splošno prebivalstvo že dovolj dobro tudi najcenejše in domnevno manj učinkovito cepivo. Nedopustno je varčevati na račun varnosti in zdravja ljudi, ko hkrati vlada iz najetih EU kreditov denar širokogrudno deli zlasti vsem tistim, ki so ji blizu in z njo povezani!

Tudi sistem cepljenja v Sloveniji ne deluje, kot bi moral in kot bi ga bili dolžni urediti vsi zanj odgovorni. Za ta namen je zaposlen vladni funkcionar - koordinator cepljenja Kacin. To je postal po manj kot letu opravljanja dela vladnega govorca, ko si je prav v tej vlogi nabral toliko kritik in nasprotnikov prav zaradi vehementnega modrovanja in žuganja prebivalstvu. A niti v vlogi koordinatorja cepljenja ne more iz svoje kože. Še naprej vzvišeno soli pamet predstavnikom občin in cepilnih komisij, ki morajo zaradi izpeljave cepljenja občasno z njim sodelovati.

Kacin javno pametuje tudi za primere, v katerih so za presojo usposobljeni le zdravniki. Ko je skupina velenjskih učiteljev sporočila, da imajo težje reakcije po cepljenju s cepivom AstraZenece, je izjavil, da ti učitelji jamrajo! Javno je kritiziral tudi zgledno urejen sistem cepljenja v občini Kočevje, v edini občini, kjer cepljenje deluje tako, kot bi moralo povsod. Ta občina je edina z že 22 odstotki cepljenih prebivalcev. Edina, ki so jo že trikrat obiskali inšpektorji, a niso odkrili nobene nepravilnosti. Je tudi edina, kjer ni zlorab in prehitevanja vrst. Občina torej, ki bi jo koordinator cepljenja moral dajati za zgled in se tudi sam iz njenih izkušenj marsičesa naučiti. Že zato, da bi te izkušnje lahko posredoval drugim občinam. Tudi za to nalogo naj bi bil menda plačan, če je koordinator cepljenja. A kot zatrjujejo predstavniki občin in zdravstvenih domov, so vsi prepuščeni le lastni domiselnosti in iznajdljivosti. Zato ne preseneča občasna zmeda, ki jo dodatno ustvarja tudi država s svojim e-seznamom cepljenja, v katerega so nekateri prijavljeni slepo verjeli, a se je izkazalo, da nima nobene uporabne vrednosti. Veljajo namreč le seznami ambulant osebnih zdravnikov, ki jih zdravstveni dom združi v enoten cepilni seznam v svoji občini. Vsa ta zmeda je katastrofa glede na dejstvo, da je prav vlada s ciljem organizirati sistematično in dobro nadzorovano cepljenje, zaposlila koordinatorja cepljenja, odgovornega za njeno izvedbo. Morda pa v tem grmu tiči zajec: Kacin kritizira Kočevje, ker se njegovega zglednega sistema cepljenja ni sam domislil, pa bi se ga pravzaprav moral.

Krona slovenske cepilne odisejade pa je prav posebna predstava za javnost. Z njo so politiki na oblasti skušali ljudi prepričati, naj zaupajo v kakovost cepiva AstraZenece. Skušali so se pridružiti oceni stroke doma in v EU, da je cepivo kakovostno, varno in cepljenega ubrani vsaj pred najhujšim. Zaustavitev cepljenja v Evropi in pri nas se je zgodila zaradi previdnosti. Da bi ljudem dokazali, da torej verjamejo v to cepivo, se je pred kamerami z njim cepil državni vrh. A tudi to dejanje ni naletelo na ovacije, kar prav tako kaže na znižano kredibilnost in ugled vladajoče strukture.


Preberite še


Najbolj brano