Tomi Purich: “Nikoli ne smeš priti samo odigrat koncerta!”

Portorožan Tomi Purić ali izvrstni bobnar Tomi Purich, kot se glasi njegovo umetniško ime, drevi v koprskem CMK ob 21. uri s svojim triom predstavlja drugo avtorsko ploščo, naslovljeno #brkoman. Diplomiranega kulturologa in diplomanta celovškega deželnega konservatorija mnogi poznajo iz različnih spremljevalnih zasedb, spet drugi iz prepoznavnih televizijskih, hišnih bendov, a njegov trenutni naj zvok je “balkanjazz”.

Tomi Purić bo z glasbeno tovarišijo drevi v CMK predstavil novo 
ploščo #brkoman.
Tomi Purić bo z glasbeno tovarišijo drevi v CMK predstavil novo ploščo #brkoman. 

KOPER > Prvenec #balkanjazz je Tomi Purich izdal konec leta 2018, a je plošča nastajala skoraj dvanajst let. Prvih nekaj skladb je nastalo že leta 2006, a so ga prehiteli drugi projekti in izzivi, vključno s projektom EJQ, v katerem je s saksofonistom Klemnom Kotarjem in pianistom Markom Črnčecem leta 2008 posnel ploščo, na kateri je bilo tudi nekaj njegovih skladb. Med drugim je bil član in vodja spremljevalnih zasedb Jana Plestenjaka (2000-2018), Nine Pušlar (2010-2018), še do nedavna Lee Sirk,ves čas pa je sodeloval tudi z mnogimi televizijskimi hišnimi sestavi ter zasedbami, kakršna je tista, ki spremlja festival Melodije morja in sonca.

Tomi Purich: “Etno glasbo tega prostora - od Istre do Makedonije, pravzaprav Grčije - zaigramo na jazzovski način. To je glasba, ki jo čutim.” (foto: osebni arhiv Tomija Puricha)

A med pogledovanjem po svojih ustvarjalnih arhivih, kjer so se “tenstale” tudi njegove skladbe izpred desetletja in več, se je pred štirimi leti zamislil: “Kje so ostali vsa moja glasba, želje in ambicije?” S pomočjo Marka Črnčeca, ki ga je priklical iz New Yorka, in Mihe Korena, s katerima je tudi v živo na odrih odprašil in nadgradil, kar je ustvaril pred časom, se je začelo nabirati glasbeno gradivo, ki ga je kasneje, spomladi 2018, posnel.

Prvenec #balkanjazz je Tomi Purich izdal konec leta 2018.

Etnojazz tega prostora

Težko je bilo najti pravo glasbeno ekipo, ki bi igrala glasbeno fuzijo, po kateri se imenuje prvenec #balkanjazz, a se je na koncu trio uspešno sestavil s pianistom Alešem Ogrinom in kontrabasistom Petrom Smrdelom. “Etno glasbo tega prostora - od Istre do Makedonije, pravzaprav Grčije - zaigramo na jazzovski način. To je glasba, ki jo čutim. Nesmiselno je, da nekdo iz Istre igra jazzovske standarde, kot bi živel v New Yorku. Bistvo se mi zdi, da vsak najde svojo glasbo in jo nato igra na jazzovski način, saj ti prav jazz omogoča to prepotrebno svobodo, ki jo lahko vsak ustvarjalno udejanji,” pravi Purich, ki je do nove plošče potreboval bistveno manj “tenstanja” in se je kar sestavila v album #brkoman. Ta že z imenom nakazuje, da glasbena rdeča nit ostaja podobna; na plošči se družijo izvirne avtorske skladbe, nič manj avtorske priredbe znanih viž popularne glasbe, kakršni sta Jacksonova Beat it ali Nirvanina Come As You Are, istrski Imala san z Rudijem Bučarjem in Na samanj, makedonske ... Pa tudi bobnarska kompozicija Pali Mashine, ki je na koncertih (zdaj tudi na plošči) uvertura v sklepno Karavano, razpeto med prefinjenim jazzom in divjo Gučo.

Obe plošči, #balkanjazz in #brkoman zaznamuje podoba pastirja, “čobana”
Mojce Krajnc.

To ni služba

In kako Purich usklajuje delo v raznovrstnih glasbenih sestavih? “Najteže je preklapljati med posameznimi projekti, zvrstmi, med jazzom, popom ... Z leti sem ugotovil, da se moram vsakemu poglavju povsem posvetiti. Da denimo potrebujem strnjen čas samo za svoj trio. Pomembno je, da nikoli ne prideš samo odigrat koncerta. To ni služba! Vedno se je treba prepustiti glasbi tako, da zveni ustvarjalno, da zvabiš poslušalca v vsako noto.”

Tomi Purich triu se bodo drevi v CMK pridružili pevka Neža Okorn, trobentač Sandi Štor in tolkalec Goran Moskovski.


Najbolj brano