Slovenski Hei'An čez ocean v zvezdniški studio

Slovenska post progresivna metal zasedba Hei'An, ki je projekt Koprčana Matica Blagoniča, ima pred seboj pestre dneve in tedne. Fantje jutri letijo v Los Angeles, kjer bodo v kultnem kompleksu EastWest Studios posneli posebno koncertno različico štirih iz nabora pesmi, ki bodo tvorile njihov prvenec imago. Ta nosi producentski podpis Mateja Gobca (Laibach), premierno pa ga bodo predstavili 17. decembra v Kinu Šiška.

Člani zasedbe Hei
Člani zasedbe Hei'An s producentom Matejem Gobcem v njegovem The Cosmosonic Studios  Foto: Dean Grgurica, Studio d'Or

KOPER, LOS ANGELES > Zamisel o glasbenem projektu, ki se zdaj uresničuje, je v 21-letnem Koprčanu Maticu Blagoniču začela zoreti že pred dvema letoma, jasne obrise pa je dobila v lanskem letu, ko se je oblikovala tudi zasedba Hei'An. Poleg vokalista in kitarista Blagoniča jo tvorijo še Portorožan Gaj Bostič (bobni), Bistričan Peter Smrdel (bas kitara) in Ljubljančan Matevž Počič (kitara).

Fantje so svojo cono glasbenega udobja našli v post progresivnem metalskem žanru. Blagonič je klasično šolan glasbenik. Po nižji glasbeni šoli, v sklopu katere se je učil tudi klasičnega petja, je obiskoval smer klasične kitare na ljubljanskem konservatoriju, dodatno je pridobil tudi producentsko znanje.

Hei'An so: Matic Blagonič (spredaj) ter (zadaj z leve proti desni), Matevž Počič, Peter Smrdel in Gaj Bostič. Foto: Dean Grgurica, Studio d'Or

Klasika in metal sta si bliže, kot se zdi

Kako ga je iz klasike zaneslo v progresivni metal? “Zdi se mi, da med tema dvema glasbenima svetoma, sploh med moderno klasično glasbo in progresivnim metalom, lahko potegnemo veliko vzporednic. Glasba, ki jo mi delamo, je v osnovi po zgradbi precej simplistična, a vsebuje tudi skrite kompleksnejše progresivne elemente, kakršne najdemo tudi v moderni klasični glasbi. Kar zadeva vokal, je tu petje zelo drugačno od tistega, kar so me učili, a mi pridejo osnove zelo prav, saj je pri klasičnem petju zelo pomembno imeti dobro oporo v preponi, pri ekstremnem petju pa še toliko bolj,” razloži Blagonič.

Človek iz pekla v svetlobo kot žuželka iz bube v metulja

Izbor imena benda ni bil naključen. Omislil si ga je sinolog Aljaž Novak, ki pod umetniškim imenom Oelka ustvarja v zasedbi Malorshiga, z Blagoničem in ekipo pa sodeluje kot gostujoči vokalist. Izraz hei'an namreč izhaja iz kitajščine, v prevodu pa pomeni tema oziroma moreča tema. Takšna, pretežno temačna namreč, je tudi glasba Hei'An, koncept prihajajočega prvenca pa ima precej opraviti s peklom. Naslovili so ga imago (nalašč brez velike začetnice, kakor tudi pri naslovih pesmi). Gre za latinski izraz za zadnji stadij razvoja žuželke, kar pojasni, zakaj naslovnico prihajajočega albuma krasi metulj. “To se mi je zdela dobra simbolika za koncept albuma, ki govori o prehajanju skozi neke kroge našega notranjega pekla, v zadnjih nekaj pesmih pa se čuti izhod iz tega pekla v nekaj boljšega, svetlejšega,” pojasni Blagonič.

Med številnimi glasbeniki, ki jih Hei'An gostijo na albumu, so poleg domačih (Gregor Strasbergar - Štras, Matic Štemberger, Žiga Smrdel, Sara Jeremič ...) tudi zveneča imena iz tujine, denimo klaviaturist Joe Buras iz ameriške metalcore zasedbe Born of Osiris in priznani ameriški skladatelj in producent Randy Slaugh.

Prav z njim se bodo prihodnje dni družili v Los Angelesu. Slaugh je namreč napisal posebne aranžmaje za štiri pesmi Hei'An, ki jih bodo v kultnem EastWest Studios, kjer so snemali težkokategorniki, kot so Metallica, Nirvana, Michael Jackson in Red Hot Chilli Peppers, posneli v koncertni različici ob spremljavi klavirja in godalnega kvarteta iz losangeleške filharmonije.

Člani skupine Hei'An se ob tem dogajanju veselijo tudi svojega promocijskega koncerta, ki bo 17. decembra v Kinu Šiška, ter koncertov, ki si jih tako na domačih kot na tujih odrih obetajo v prihodnjem letu.


Najbolj brano