S kamero nad nasilje

Predsinočnja podelitev nagrade Darka Bratine v goriški Hiši filma je bila vrhunec festivala Poklon viziji. Osrednja gostja je bila seveda britanska režiserka Kim Longinotto, ki je nagrado prejela “za svoje življenjsko poslanstvo, s filmsko kamero pokazati svet, ki ga pogosto ne želimo videti ali vedeti zanj”.

V filmu Shooting the Mafia (Mafija v objektivu)  je v osrčju Letizia Battaglia s svojim fotoaparatom.
V filmu Shooting the Mafia (Mafija v objektivu) je v osrčju Letizia Battaglia s svojim fotoaparatom.  

GORICA > “Nagrada gre predvsem vsem, ki so svojo zgodbo delili z mano in so junaki mojih filmov. Rada bi, da bi bili nocoj tukaj in da bi nagrado podelili njim,” se je na podelitvi zahvalila Kim Longinotto (1952), ki se je že 19-letna posvetila dokumentarnemu filmu, v katerem portretira nasilje nad nemočnimi, zlorabe žensk in njihove posledice, a hkrati tiste, ki se temu upirajo.

In da, zmaga je vedno na strani upornic in upornikov. “Obenem pa njena empatija in posebna senzibilnost gledalca neprestano spodbujata, da se zazre vase in spremembe poišče najprej v sebi,” je v obrazložitvi nagrade delo nagrajenke, ki se s kamero bori za vse tiste, ki se ne morejo boriti sami, predstavila programska selektorica Patricija Maličev. Ki je bila, skupaj z ekipo Kinoateljeja, še posebno počaščena, saj bi morala biti Kim Longinotto tisti večer na londonskem filmskem festivalu. A se je odločila, da bo ostala v Gorici. Na zadovoljstvo mnogih, ki so se čez dan udeležili delavnice, kjer je gostja slušateljem delila svoje izkušnje, znanje, pa tudi anekdote iz svojega bogatega filmskega ustvarjanja.

Kim Longinotto

režiserka

“Nagrada gre predvsem vsem, ki so svojo zgodbo delili z mano in so junaki mojih filmov.”

Z objektivom nad strahopetnost mafije

Obiskovalci so si lahko ogledali tudi premierno njenega zadnjega filma Shooting the Mafia (Mafija v objektivu), v katerem skozi oči in objektiv 84-letne Letizie Battaglia, legendarne fotoreporterke s Sicilije, predstavi fenomen mafije. “Fotografirala je mafijo, ki je mi ne poznamo, njene žrtve, posledice, ki jih pusti v družbi. Zoperstavlja se nasilju in pokaže izjemen pogum, ko razkriva njihovo strahopetnost. In zato je moja junakinja,” je dejala Kim Longinotto.

Fotografije Letizie Battaglia in Roberta Timperija so na razstavi Mafija, bolečina, ljubezen do konca oktobra na ogled v galeriji Fotografija v Ljubljani, kjer poteka tudi del festivala Poklon viziji. Sinoči je bila tam denimo slovenska premiera filma Mafija v objektivu.

Projekcije na meji in čez njo

Čezmejni festival, ki je doma v obeh Goricah, Trstu, Ljubljani, Izoli, Vidmu in se bo zaključil v nedeljo v Špetru Slovenov, se je sicer začel v nedeljo na Trgu Evrope z odprtjem instalacije Camera obscura - Stičišče pogledov avtorja Jakoba Koncuta, ki pred obiskovalci praktično predstavitev zakonitosti nastanka fotografije prepleta s simbolno idejo o ideji skupnega čezmejnega prostora. Skozi teden se vrstijo projekcije dokumentarcev Kim Longinotto in spremljevalni dogodki, med drugim strokovna srečanja, pogovori z ustvarjalci in podobno.

Znotraj festivala že drugo leto poteka tudi programski sklop Prvi poleti / First Crossings, v katerem so letos predstavili 24 kratkih eksperimentalnih filmov, takih, ki si upajo pogledati čez rob. “Iščemo kratke filme, ki se ne bojijo prečkati mej, pravzaprav ustvarjalce, ki iščejo,” je fokus predstavil koordinator programskega sklopa Aljaž Škrlep.

Med 24 izbranimi so jih nekaj tudi nagradili. Nagrado občinstva je prejel letošnji Swatted francoskega režiserja Ismaëla Joffroyja Chandoutisa, nagrado žirije pa lanski Fundamenti režiserja Petra Cerovška. Posebno omembo žirije si je prislužil Latium Vetus režiserja Virgila Darellija.


Najbolj brano