Reklama? Ne, privatizacija javne komunikacije!

V Galeriji Alkatraz v Avtonomnem kulturnem centru Metelkova mesto so sinoči odprli razstavo Boruta Krajnca. Fotografska instalacija, naslovljena Pritisk, tematsko pokriva delovanje medijev in se vsebinsko povezuje s prej nastalima serijama Praznine in Politika.

 Fotografija zamegljenega občinstva Boruta Krajnca kot simbolični prikaz sprijaznjene javnosti.  Foto: Borut Krajnc
Fotografija zamegljenega občinstva Boruta Krajnca kot simbolični prikaz sprijaznjene javnosti.  Foto: Borut Krajnc

Praznine (2004-2008) obeležujejo redke trenutke praznosti oglasnih površin, serija Politika (2012-2014) pa je fotografski zapis populistično zastavljene predvolilne kampanje trenutnega predsednika države, ki se je volilkam in volilcem poskušal približati tako, da se jim je pridružil na delovnih mestih.

V nizu Pritisk se Borut Krajnc osredotoča na naslovnice vodilnih slovenskih tiskanih dnevnikov. “Nenavadne naslovnice, ki so se pričele pojavljati z letom 2016, namreč vsebujejo oglasna sporočila, ki zasedajo celoten prostor najbolj izpostavljenega dela časopisa - njegovo prvo stran. Korporacije tako s privolitvijo medijev zasedajo prostor, namenjen udarnim novicam, mediji pa nam sporočila, namenjena višanju dobička zasebnih podjetij, predstavljajo kot nadomestilo za novico dneva, ki jo pričakujemo na naslovnici,” sta ob razstavi zapisala Ana Grobler in Sebastian Krawczyk.

A zdi se, da konsenz o novih standardih oglaševanja, ki brišejo mejo med novicami in oglasi, ni vzbudil zanimanja javnosti. Kot bi se na nov pojav odzvala z utrujenim skomiganjem ramen: “Pač še ena reklama.”

Borut Krajnc, znani fotoreporter, ki že skoraj 30 let naš čas beleži za tednik Mladina, je seveda povsem drugega mnenja.

S povečanjem fotografij ustvari hiperboličen efekt in na ta način gledalcu poskusi približati bistvo pereče problematike. “Popolno privatizacijo javne komunikacije,” kot je zapisala Sandra Bašić Hrvatin.


Najbolj brano