Vzhodna različica Malih laži?

Po zelo uspešni in kritiško opevani prvi sezoni Male laži (Big Little Lies) in “izsiljeni” drugi sezoni je HBO s šestdelno serijo Zlom (The Undoing) ponovno poskrbel za ljubitelje psiholoških trilerjev, ki dregnejo v navidezno idilično in popolno življenje premožnih Američanov.

V ospredju šestdelne nadaljevanke Zlom je odnos med zakoncema 
Grace (Nicole Kidman) in Jonathanom (Hugh Grant), ki se znajde 
na hudi preizkušnji.
V ospredju šestdelne nadaljevanke Zlom je odnos med zakoncema Grace (Nicole Kidman) in Jonathanom (Hugh Grant), ki se znajde na hudi preizkušnji. 

David E. Kelley, ki velja za enega od najbolj prekaljenih ameriških mačkov na področju ustvarjanja komercialno uspešnih nadaljevank (Raztresena Ally, Bolnišnica upanja …), še vedno skuša jahati na valu uspeha serije Male laži. Zlom je sicer ohlapno predelal po literarni predlogi You Should Have Known ameriške pisateljice Jean Hanff Korelitz, kjer pa smo ponovno obkroženi z bliščem in bedo ameriške družbene smetane.

Iz sončne Kalifornije v mrzli New York

Iz sončnega kalifornijskega mesteca Monterey smo se preselili v mrzel in hladen New York, kjer spremljamo navidezno idilično življenje tričlanske družine; psihoterapevtke Grace (Nicole Kidman), onkologa Jonathana (Hugh Grant) in njunega sina Henryja (Noah Jupe), ki obiskuje elitno zasebno newyorško osnovno šolo. Graceino družabno življenje je podobno kot v Malih lažeh omejeno na krog opravljivih mam iz sinove šole, eden od prihajajočih družabnih vrhuncev pa je dobrodelna dražba, ki jo pripravljajo članice sveta staršev, med katerimi je tudi Grace. Na koordinacijski čajanki se jim pridruži privlačna temnolaska Elena, ki pa je očitni tujek. Elena ne pripada njihovemu družbenemu sloju (njen najstarejši sin prestižno šolo obiskuje zahvaljujoč štipendiji), iz nekakšnega protesta pa povzroči mini škandal, ko med sestankom podoji svojega otroka … Edina, ki njenega dejanja ne obsoja in izkaže nekaj topline ter razumevanja, je Grace. Skrivnostna in očitno precej trpeča lepotica vzbudi v Grace sicer precej zanimanja, z njo pa se sreča samo še dvakrat, nazadnje na dražbi, od koder se izmuzne v solzah, naslednje jutro pa jo v mlaki krvi najde sin.

Kidmanova ima ponovno velike težave z možem

Povezav z Malimi lažmi v prvih dveh delih Zloma (tretji del bo na sporedu v ponedeljek) je na pretek. Tudi tu se umor zgodi na prireditvi, povezani s šolo, v svet bogatih in privilegiranih žensk se “infiltrira” ženska, ki izhaja iz precej nižje “kaste”, v Zlomu se tudi znajde jezična odvetnica Sylvia, ki malce spominja na lik Renate Klein v Malih lažeh, Nicole Kidman pa ima ponovno velike težave z možem in njegovimi ne ravno malimi lažmi … Poleg tega, če smo v Malih lažeh z velikim zanimanjem sledili njenim kriptičnim izpovedim pri psihoterapevtki, je v Zlomu situacija obrnjena. Grace skuša razvozlati osebne stiske njenih pacientov, a kmalu je primorana se zazreti tudi globoko vase in njen (farsični) odnos z možem.

Po prvih dveh predvajanih delih smo sicer ponovno priča lično zapakiranemu psihološkemu trilerju, kjer je pričakovano precejšen poudarek na bogati scenografiji in kostumografiji. Zasluge gredo tudi izkušeni Susanne Bier, ki se podpisuje pod režijo vseh šest delov. Po Nočnem receptorju se je Bierova drugič lotila režije nadaljevanke in, kot kaže, ji “portretiranje” jetsetovskega sveta in njihovih pregreh gre precej dobro od rok. Ali bo Kelley z razvojem zgodbe tako prepričljiv, kot je bil v prvi sezoni Malih laži, pa je vprašanje. Zaenkrat kaže bolj na prežvečeno vzhodno različico Malih laži.


Najbolj brano