Multivesolje malo drugače

Vse povsod naenkrat režiserskega dvojca Daniela Kwana in Daniela Scheinerta je definitivno eno največjih filmskih presenečenj minulega leta. Ta je s svojo odbito mešanico žanrov in številnimi parodičnimi momenti obrnil na glavo idejo, kako je lahko videti film, ki ima v središču temo multivesolja.

Osrednji igralski trojček v Vse povsod naenkrat: v sredini še vedno zelo sveža in gibčna Michelle Yeoh v vlogi Evelyn, desno velika igralska vrnitev Ke Huyja Quana (Guniji) kot Evelynin mož in njuna hčerka Joy  (Stephanie Hsu).
Osrednji igralski trojček v Vse povsod naenkrat: v sredini še vedno zelo sveža in gibčna Michelle Yeoh v vlogi Evelyn, desno velika igralska vrnitev Ke Huyja Quana (Guniji) kot Evelynin mož in njuna hčerka Joy (Stephanie Hsu). 

Vse povsod naenkrat zelo posrečeno parodira filme o multivesolju, še posebej namreč “vlači po zobeh” Matrico. Režiserja, znana tudi pod imenom The Daniels (skupaj sta pred tem zakuhala film Swiss Army Man) pa sta si v njunem drugem celovečercu privoščila še precej humornih referenc na azijske filme o borilnih veščinah. Skratka, Daniel Kwan in Daniel Scheinert nikakor ne jemljeta resno svojih predhodnikov in jih uporabita kot “dekorativne”, parodične elemente, v središče zgodbe pa postavita azijsko-ameriško izseljensko fabulo in predvsem kompleksen odnos med matero in hčero.

Velika vrnitev Ke Huyja Quana

V glavni vlogi spremljamo Evelyn (Michelle Yeoh - Prežeči tiger, skriti zmaj, Jutri nikoli ne umre), vsega naveličano kitajsko izseljenko v ZDA, ki vodi razpadajočo pralnico in skuša držati vse štiri vogale doma skupaj. To ji ne uspeva najbolje. Mož Waymond (velika vrnitev Ke Huyja Quana po Gunijih ter Indian Jonesu in templju smrti) je pripravil ločitvene papirje, na obisk je prišel njen invalidni oče, s katerim nista bila nikoli v najboljših odnosih, prav tako pa ima Evelyn precej zagoneten odnos s hčerko. Da bi bila merica polna, ji za ovratnik diha še dacarka Deidre (strašljiva Jamie Lee Curtis). Prav na sestanku pri neizprosni davčni uslužbenki pa Evelyn prvič “izstreli” v multivesolje.

Multivesolja ne potrebuješ, če imaš doma razumevajoče in ljubeče odnose.

Njej ni nič jasno, gledalcem pa še manj. A k sreči je tu Alpha Wayland (eden od številnih Waylandov v multivesolju), ki Evelyn in nam pojasni, kaj je na stvari ... Od tu dalje je Evelyn bombardirana z vsemi boljšimi in slabšimi različicami sebe, Alpha Wayland in njegova ekipa, ki se bori proti uničenju multivesolja, pa so prepričani, da je Evelyn njihova izbranka, ki se bo lahko zoperstavila nihilistični, zlobni sili, poimenovani Jobu Topaki.

V prvem delu spremljamo odlično znanstveno-fantastično komedijo absurda, ki pa v drugem delu zatava v bolj sentimentalne vode. V tem delu postane tudi jasno, zakaj je ta film privlekel tolikšno pozornost članov ameriške filmske akademije, ki so mu podelili kar enajst nominacij za oskarja. Tu se namreč razbohoti nekaj zelo aktualnih politično korektnih tem, od nezavidljive izseljenske izkušnje v ZDA do sprejemanja hčerine istospolne usmeritve, nezanemarljiva pa je tudi končna, hollywoodska poanta, ki jo preprosto zaobjame naslednji stavek. Multivesolja ne potrebuješ, če imaš doma razumevajoče in ljubeče odnose.


Najbolj brano