Cobainovski vitez teme

Po Christopherju Nolanu, ki je s trilogijo Vitez teme po neoprostljivih spodrsljajih Joela Schumacherja (Batman za vedno ter Batman in Robin) DC-jevi Batmanovi franšizi ponovno povrnil nekdanji ugled, je na režiserki stol tokrat sedel Matt Reeves (Cloverfield, Zora Planeta opic) in ustvaril še temačnejšo ter bolj melanholično različico temnega viteza.

Robert Pattinson (levo) je suvereno stopil v čevlje Brucea Wayna oziroma Batmana, v vlogi burtonovskega Pingvina pa se je preizkusil tudi Colin 
Farrel (desno), ki je skorajda nerazpoznaven.
Robert Pattinson (levo) je suvereno stopil v čevlje Brucea Wayna oziroma Batmana, v vlogi burtonovskega Pingvina pa se je preizkusil tudi Colin Farrel (desno), ki je skorajda nerazpoznaven. 

Ameriški režiser Matt Reeves se je pri snovanju scenarija, ki ga je napisal s Petrom Craigom, navdihoval pri grunge ikoni Kurtu Cobainu iz zasedbe Nirvana, še posebej pa v njihovi skladbi Something In The Way, ki jo v filmu slišimo kar dvakrat. V svojem Batmanu ni videl tragičnega lika, ki je psihične rane zaradi eksplozije popularnosti blažil z opiati, ampak je povezavo videl v Batmanovi “džankijevski” predanosti maščevanju krute smrti svojih staršev, je režiser povedal v več intervjujih. Po ogledu precej spregledane podtalne kriminalke Good Time vznemirljivega newyorškega bratskega tandema Bennyja in Josha Safdieja je bila odločitev glede glavnega igralca na dlani. V čevlje cobainovskega viteza teme je stopil Robert Pattinson. Saga Somrak je že zdavnaj pozabljeno poglavje in v zadnjih letih niza zanimive kompleksne psihološke vloge, med zadnjimi velja omeniti zelo intenzivno upodobitev pomočnika svetilničarja v Svetilniku mojstra sodobne grozljivke Roberta Eggersa.

Odlični Pattinson

Po bolj priljudnem Christianu Balu je Pattinsonov Batman vase zaprt, redkobeseden in jezen mladenič, ki skuša sejati pravico v popolnoma kaotičnem Gotham Cityju, kjer je sprega politike in mafije še bolj perverzna. Pattinson je zelo prepričljiv v orisu strte sirote, ki skuša na predan način rešiti, kar se da, in obnoviti pozitivno dediščino družine Wayne, preostali liki pa so z izjemo glavnega tokratnega zlikovca precej enodimenzionalno zasnovani.

Takšen je, na primer, lik Catwoman, ki jo je upodobila Zoe Kravitz. Kljub nakazanemu turbulentnemu ozadju liku ni vdahnila dovolj psihološke globine. Z Batmanom jo sicer poveže skupen motiv maščevanja, a s Pattinsonom ne vzpostavi prave kemije navkljub nekaterim nežnejšim prizorom.

Nerazpoznavni Farrel, “prenežni” Dano

Veliko pričakovanj vzbudi John Turturro, ki je upodobil mafijskega šefa Carmineja Falconeja, a ne postreže s presežki. Podobno velja za popolnoma nerazpoznavnega Colina Farrela v vlogi Pingvina, ki fizično sicer zelo spominja na burtonovsko različico tega lika.

Tu pa je še tokratni sejalec kaosa v Gotham Cityju, Ugankar, ki ga je suvereno odigral Paul Dano in skušal iz perverznega uma serijskega morilca, navdahnjenega pri Zodiaku, potegniti čim več, a zdi se, da bi lahko šel še malce globlje in dlje ...

V primerjavi z Nolanovo trilogijo sicer zelo izstopa ena razlika: Reeves je svojega viteza teme precej razorožil (Bruce Wayne ni več dedič orožarske družine), tudi visokotehnoloških pripomočkov ima komajda kaj (edina izjema sta posebni snemalni leči), posledično je tudi režija akcijskih prizorov bolj “analogna” - najbolj vznemirljivo je avtomobilsko zasledovanje Pingvina. Dodati sicer velja, da tokratni Batmanov službeni avtomobil popolnoma zasenči njegovo “civilno” vozilo - vintidž črni corvette. V primerjavi z Nolanom je Reeves v svoji še temačnejši viziji zaplaval tudi v neonoirovske vode, ki so zelo prikladne za oris mafijskega sveta, z nekaterimi gotskimi arhitekturnimi elementi pa se je poklonil tudi dediščini Tima Burtona ... Skratka, Reeves je z najnovejšim Batmanom postavil nekatere dobre temelje, a spremljevalne like bo moral še dodelati in razmisliti tudi o skrajšanju minutaže.  


Najbolj brano