S kamionom vzvratno iz predora

Dogajanje v predorih Kastelec in Markovec je bilo v ponedeljek živahneje kot običajno. Najprej se je voznik tovornjaka ustavil v predoru Kastelec in zapeljal nekaj sto metrov vzvratno, nato so senzorji na drugi strani predora zaznali previsok tovornjak, nazadnje pa sta v predoru Markovec vijugala pijani voznik in najverjetneje prav tako pijana voznica.

Voznik tovornjaka je prestavil v vzvratno prestavo in nekaj sto metrov vozil ritensko iz predora Kastelec. Foto: Dars
Voznik tovornjaka je prestavil v vzvratno prestavo in nekaj sto metrov vozil ritensko iz predora Kastelec. Foto: Dars

KASTELEC, KOPER > Začelo se je v ponedeljek ob pol devetih dopoldne, ko je neznani voznik gradbenega tovornjaka iz smeri Kopra pripeljal po avtocesti v predor Kastelec. Še pred vstopom v predor se mu je tovornjak najverjetneje začel kvariti, saj je večkrat zmanjšal hitrost in nato pospešil, kljub težavam pa je zapeljal v predor. V predoru pa mu je motor očitno začel resneje nagajati, zato se je ustavil in se odločil za nevaren manever.

Prižgal je rotacijsko luč na kabini, prestavil v vzvratno prestavo in se iz predora preprosto vzvratno spustil nazaj proti vhodu. Darsova avtomatika in operaterji na Kozini so manever zaznali in pred predorom takoj prižgali rdečo luč, nekaj prvih vozil pa je vseeno švignilo mimo vzvratno vozečega tovornjaka. Ostali so upoštevali semafor in se ustavili. Tovornjakar se je nato srečno in v miru spustil do vhoda v predor, nato pa je nadaljeval z vzvratno vožnjo vse do niše pred predorom, v kateri se je ustavil.

Tam je nato še nekaj minut pritiskal na plin in ko je motor tovornjaka končno začel normalno delovati, se je sunkovito pognal znova v predor in ga tokrat srečno prevozil. Vožnjo je nadaljeval do Divače, kjer se je za njim izgubila sled. Z Darsovega centra so ob začetku njegovega manevra takoj obvestili policiste, očitno pa patrulja ni bila v bližini in je voznik še pred njihovim prihodom zbežal. Najverjetneje ga bodo odkrili po registrskih oznakah in ga kaznovali.

Dobre štiri ure kasneje se je pred istim predorom znova prižgala rdeča luč. Tokrat iz smeri Kozine, kjer so višinski senzorji zaznali previsok tovornjak. Na kraj so prvi prihiteli Darsovi delavci, ki so tovornjak umaknili na stran, nato pa promet znova spustili. Policisti, ki so prišli na kraj, so tovornjak izmerili in ugotovili, da ni (več) previsok.

Voznik tovornjaka je pred prihodom policistov lahko pričvrstil pasove ali ponjavo na prikolici, lahko pa je z zračnimi blazinami znižal tovornjak za toliko, da ni več presegal najvišje dovoljene višine - 450 centimetrov. Na koncu je srečno zapeljal skozi predor in pri tem ni odbil nobenega ventilatorja.

Včeraj nekaj minut pred drugo uro ponoči pa je policiste poklical voznik in prijavil, da voznika renaulta in toyote vozita skozi predor Markovec eden za drugim in močno vijugata. Policisti so bili očitno v bližini in voznika našli ter jih ustavili v Izoli. 41-letnika iz Krvavega Potoka so preskusili z alkotestom, ki je pokazal, da ima v telesu 0,49 miligrama (1,02 promila) alkohola, 40-letna Izolanka pa ni hotela pihati, s čimer si je nakopala kazen, kot če bi napihala več kot 1,21 promila. Voznik je prejel le položnico za plačilo kazni, voznica pa se bo morala zagovarjati pred sodiščem.

Policija ob tem opozarja, da se vožnja skozi predore bistveno razlikuje od vožnje po odprti cesti. V predorih je seveda prepovedano obračanje, vzvratna vožnja ali ustavljanje, razen v nujnih primerih, ko vozilo lahko ustavimo v odstavni niši. Takrat ga moramo takoj ugasniti.


Najbolj brano