Ženske bi bile rade lepe, moški pa zabavni

Želja ljudi, da bi se v družabnih medijih pokazali v boljši luči in ustvarili svojo “ultra osebnost” ali izboljšano podobo o nas samih, je zelo močna in prisotna povsod po svetu, je pokazala Intelova raziskava Ultra You, ki jo je za podjetje v Evropi in na Bližnjem vzhodu opravilo podjetje Redshift Research.

Ženske dajejo na družabnih omrežjih velik poudarek videzu. Fotografija je simbolična
Ženske dajejo na družabnih omrežjih velik poudarek videzu. Fotografija je simbolična 

LJUBLJANA> S prihodom družabnih medijev se je naše vedenje v spletnih interakcijah bistveno spremenilo. Profili na družabnih omrežjih odražajo naše želje - bodisi po večji priljubljenosti, bolj privlačnemu videzu, višji inteligenci ali večji drznosti.

Več kot polovica vprašanih v raziskavi (53 odstotkov) želi na spletu pokazati svoj drugi jaz oziroma svojo izboljšano “ultra osebnost” ter pravi, da si želijo biti bolj podobni osebi, ki so jo ustvarili v družabnih medijih.

Radi bi očarali in šokirali

Načini, kako olepšati profil, so različni, vendar pa se vsi, ne glede na to, od kod prihajamo, poslužujemo različnih “družabnih laži”, da bi očarali, šokirali in pritegnili svoje spletno občinstvo prijateljev in družinskih članov.

Za ženske je značilno, da svoje profile uredijo tako, da skrbno izberejo najbolj laskave slike na profilu, moški pa se osredotočajo na to, da so njihove objave zabavne in drzne.

Različni odgovori v posameznih državah odražajo kulturne razlike: v Egiptu in Združenih arabskih emiratih tako objavljajo intelektualne objave, da bi bili videti pametnejši, medtem ko se na Nizozemskem in Češkem uporabniki postavljajo s svojimi družinskimi člani in domačimi ljubljenci.

Preveč podrobnosti iz osebnega življenja

Večina ljudi, ki so sodelovali v raziskavi, je priznala, da svojo spletno podobo priredijo zato, da bi naredili vtis na druge (59 odstotkov moških in 56 odstotkov žensk), kot drugi najpogostejši razlog za “družabne laži” pa navajajo željo po partnerju ali prijateljstvu, pri čemer je odstotek žensk (51 odstotkov) v primerjavi z moškimi (40 odstotkov) bistveno večji. Na družabnih omrežjih opažamo tudi to, kako svoje profile olepšajo drugi.

Določene osnovne vrednote se sicer odražajo tako v resničnem kot v digitalnem svetu. 91 odstotkov vprašanih se strinja, da so določene teme osebna stvar posameznikov in se o njih na spletu ne razpravlja. Skoraj enak odstotek (85 odstotkov) jih meni, da razkrivamo preveč podrobnosti o stvareh, ki bi morale ostati osebne.

Prihodnje generacije uporabnikov pa bodo morale pri ustvarjanju svojih spletnih profilov, kot kaže, strogo upoštevati pravila lepega vedenja, saj se velika večina vprašanih (89 odstotkov) strinja, da bi morali starši svoje otroke naučiti spletnega in mobilnega bontona.

Ne marajo prostaških izrazov

Ob vprašanju o vedenju drugih ljudi so vprašani navedli najbolj nadležne navade, ki jih pri drugih opažajo na družabnih straneh. 57 odstotkov jih je kot najbolj moteče izpostavilo uporabo prostaških izrazov in razkrivanje zelo osebnih informacij, takoj zatem pa objavo nepomembnih, vsakdanjih podrobnosti (55 odstotkov) in neprimernih fotografij ali fotografij, ki razkrivajo preveč (54 odstotkov). V ZDA pa so vprašani kot najbolj moteče vedenje drugih navedli stalno pritoževanje (59 odstotkov).

Večina vprašanih za upravljanje svojih profilov najraje uporablja prenosnike, saj jim ti omogočijo celotno izkušnjo družabnih vsebin, vključno z objavami in upravljanjem več različnih profilov, je še pokazala raziskava podjetja Intel.

STA


Najbolj brano