Spremenili so kar 99 odstotkov avtomobila

Po osmih letih in več kot 800.000 prodanih primerkih po vsem svetu je evoque dobil nadaljevanje in ker se uspešno sestavljeni recept ne sme pretirano spreminjati, so Angleži določene temelje obdržali.

Testni avtomobil je bil prikaz, kaj tovarna kupcu lahko ponudi. Njegova začetna cena sega precej nižje kot je bil ovrednoten avto, ki smo 
ga  preizkusili. Foto: Peter Pirkovič
Testni avtomobil je bil prikaz, kaj tovarna kupcu lahko ponudi. Njegova začetna cena sega precej nižje kot je bil ovrednoten avto, ki smo ga preizkusili. Foto: Peter Pirkovič

V novi izdaji so oblikovalci svoje delo opravili z odliko, saj so mu uspeli narisati všečen obraz, ki bo na cesti še kako opazen, čeprav ni nikakršna skrivnost, da so se v določenih pogledih precej zgledovali po bratu velarju. Oblikovne linije so kot vedno ostre in hkrati zelo drzne, kar jih postavlja na posebno mesto. K temu kakopak sodijo tudi velika 20-palčna kolesa in dovolj velik odmik karoserije od tal, da se evoque po potrebi spopade z nekoliko bolj zahtevnim terenom ali do 60 centimetrov globoko vodo. Ne glede na elegantno obleko nima nikakršnih zadržkov za vožnjo po makadamu ali blatu. To mu je zapisano v DNK. Čeprav, roko na srce, največ časa preživi prav na asfaltni podlagi.

Evoque želi delovati prestižno in to mu tudi precej dobro uspeva. Prva opazna novost so kljuke vrat, ki se med vožnjo oziroma takrat, ko je avto zaklenjen, pogreznejo v notranjost vrat in na nek način prispevajo k izboljšani aerodinamiki vozila. Nenazadnje, s takšno inovacijo, ki jo je uvedel že velar, tudi evoque na trgu sodi med posebneže. Zgodba zase je potniška kabina. Glede na dejstvo, da se je avto dimenzijsko minimalno povečal, so Land Roverjevi mojstri v njem pridobili več prostora za kolena in za glavo na zadnji klopi, avtomobilu primerno je dovolj velik tudi prtljažni prostor, ki s svojimi osnovnimi 591 litri omogoča prevoz prtljage za štiri potnike. Dodatno je možno prostor povečati še s preklopom naslona zadnje klopi (40:20:40), a sem zaman iskal skrit odlagalni prostor pod predelno polico, kajti tam je prostor rezerviran za rezervno guma manjših dimenzij. Prav tako nista preveč uporabni niti izboklini na straneh, kjer bi z enostavno rešitvijo lahko umestili dve uporabni odlagalni mesti.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4371 mm, 1895 mm, 1649 mm

Motor: dvolitrski dizel s 132 kW (180 KM)

Navor: 430 Nm pri 1750 vrtljajih

Gume: 235/50/R20

Posoda za gorivo: 54 litrov

Cena: 73.194 evrov

Po pričakovanjih premijska notranjost

Bistvo evoqua se kakopak skriva na sprednjih dveh sedežih. Za voznika in sopotnika bo prevažanje zelo udobno in tiho na račun dobre zvočne izolacije. Angleži so poskrbeli, da je izbor materialov zelo premijski, da je končna izdelava švicarsko natančna in da so gumbi v voznikovem delovnem okolju preteklost. Celotna komunikacija avtomobila z voznikom ima digitalno infrastrukturo.

Digitalni merilniki omogočajo številne prilagoditve v smislu prikazovanja podatkov, medtem ko je sredinska konzola oborožena z dvema 10,2-palčnima zaslonoma na dotik z visoko resolucijo, kjer voznik upravlja s klimatsko napravo, navigacijskim sistemom, spremlja določene natančne podatke potovalnega računalnika, ki hkrati obvešča voznika tudi o delovanju štirikolesnega pogona, dodatno pa je vozniku ponujena še izbira šestih različnih programov vožnje iz naslova terrain response druge generacije. Od izbire enega od teh bo odvisno nadaljnje delovanje motorja oziroma odzivnost vseh sklopov pogona. Izstopajoč dodatek je kamera v strešni anteni, ki kot taka skrbi za predvajanje slike v notranjem vzvratnem ogledalu. Zanimiva rešitev, na katero sem se precej z lahkoto navadil in jo uporabljal ves čas druženja.

Suvereno na cesti in terenu

Pri Land Roverju pravijo, da so prenovili 99 odstotkov celotnega avtomobila, kar je vključevalo tudi povsem novo arhitekturo premium traverse, izdelani iz aluminija in trdnega jekla, ki je bila posredno dobra podlaga tudi za odlično oceno varnosti, stranska slabost pa je visoka teža. Deklarirana teža testnega avtomobila se je približala 1900 kilogramom in to se kakopak pozna pri dinamiki med vožnjo. Dvolitrski 132-kilovatni motor, spojen z devetstopenjsko avtomatiko, dobro opravlja naloge, saj omogoča doseganje visokih hitrosti in z malce občutka na stopalki za plin tudi dokaj ugodno porabo goriva, v povprečju okrog osmih litrov.

Ne gre spregledati dejstva, da ima evoque vgrajen stalni štirikolesni pogon in tehnologijo mehkega hibrida, ki naj bi prinašala nekaj prihranka pri porabi goriva. To tehnologijo sem še najbolj občutil med zaviranjem, ko je motor, sekundo ali dve preden se je avto ustavil, ugasnil. Pa vendar se evoque zelo suvereno drži ceste, brez nagibanja karoserije, z 21-centimetrskim odmikom karoserije od tal tudi vožnja po grobem makadamu ne bo predstavljala posebno zahtevnega izziva.

Visok vložek v razvoj novega modela se posledično odraža v nekoliko višji ceni. Če osnovni evoque stane 41.000 evrov, je bil testni primerek cenovno precej oddaljen. Paket opreme first edition pomeni, da je na seznamu serijske in dodatne opreme skoraj vse, kar ponuja tovarna, pri čemer velja izpostaviti še odlične led matrične žaromete, projekcijo podatkov na vetrobransko steklo in celovit seznam varnostnih asistentov. Cena je temu primerna in znaša 73.000 evrov.


Najbolj brano