Slovenska vodka “v napad” na ameriški trg

V ZDA bo osvajalski pohod kmalu začela vodka, izdelana iz slovenske ajde, ki jo bo ameriško podjetje Good Voda tržilo pod blagovno znamko Slovenia vodka. Luč sveta bo ugledala v New Yorku, z njo pa želijo prispevati tudi k večji prepoznavnosti Slovenije. Pri projektu sodelujejo tudi slovenska podjetja Fructal, Steklarna Hrastnik in Feroplast.

Kreativni vodja projekta Bruce Duhan s slovensko vod Foto: STA
Kreativni vodja projekta Bruce Duhan s slovensko vod Foto: STA

LJUBLJANA> Gre za projekt, ki so ga začeli razvijati leta 2009, ko je Slovenijo obiskal priznani ameriški kuhar in lastnik štirih restavracij v New Yorku Peter X. Kelly. K projektu so pristopili tudi ajdovski Fructal, ki je vodko razvil, Steklarna Hrastnik, ki je razvila steklenico, in sežanski Feroplast, ki je oblikoval pokrovček steklenice.

Zabava ob lansiranju izdelka konec aprila v New Yorku

Izdelek trži zasebno podjetje Good Voda. Glavni operativni direktor podjetja Emil Gaspari, Slovenec, ki že dolgo živi v ZDA, je pojasnil, da Slovenija na ameriški trg že zdaj izvozi veliko vina, zato so hoteli narediti nekaj drugačnega - odločili so se za vodko. Ta je v ZDA vse bolj priljubljena. “Zakaj ne bi bili del tega?” se je na predstavitvi v Ljubljani vprašal Gaspari.

Zabava ob lansiranju izdelka je predvidena konec aprila v New Yorku. Na začetku jo bodo poleg New Yorka prodajali še v zveznih državah New Yersey in Connecticut, nato pa se nameravajo širiti tudi na druge trge. Nekaj naročil že imajo zakupljenih, o ceni vodke in tržnem deležu, ki ga želijo doseči, pa zaenkrat ne želijo govoriti.

V slovensko vodko je investiral tudi Bill Murray

Kelly bo vodko promoviral tudi v kulinariki. “Ne le, da vrhunsko izdelana Slovenia vodka vsebuje šepet slovenske ajde in vodo izpod slovenskih Alp. Še bolj edinstveno, vsebuje ljubezen, ki je ujeta v samo ime Slovenija,” je dejal. Dva od investitorjev sta svetovno znana umetnika - igralec in komik Bill Murray ter plesalec in igralec Mihail Miša Barišnikov.

Z vodko iz ajde, ki je plod ideje etnologa Janeza Bogataja, želijo okrepiti prepoznavnost Slovenije zunaj meja. Reklamirali jo bodo na družbenih omrežij, naslavljali pa bodo tako mlade kot starejše. “Imamo ljubezen. To ni mlado, to ni staro - to je univerzalno,” je dejal kreativni vodja projekta Bruce Duhan.

Predsednik uprave Steklarne Hrastnik Andrej Božič je prepričan, da ima projekt vse potrebne temelje za uspeh. “Ta projekt je lahko in bo globalna uspešnica. Zakaj? Ker združuje znanje marketinga in pomembne osebnosti iz ZDA, enega najboljših proizvajalcev pijač in enega najboljših proizvajalcev steklenic,” je dejal. V Steklarni Hrastnik ocenjujejo, da se približno 60 do 65 odstotkov vseh steklenic, ki jih proizvedejo, nameni za vodko.

STA


Najbolj brano