Mestni malček z dodano vrednostjo

Toyota aygo je po štirih letih doživela prvo resno prenovo druge generacije. Kljub temu, da tovrstni avtomobili v tem času ne uživajo velike priljubljenosti med kupci, se zdi, da bi aygo utegnil prepričevati mlade, ki prvič sedejo za volan, ali pa nekoliko starejšo populacijo.

Toyotin mestni malček bo prepričljiv zaradi svoje preproste uporabe, minimalističnih dimenzij, porabe goriva in nenazadnje tudi cene. Foto: Marko Hanželič
Toyotin mestni malček bo prepričljiv zaradi svoje preproste uporabe, minimalističnih dimenzij, porabe goriva in nenazadnje tudi cene. Foto: Marko Hanželič

S prenovo se je morda spremenilo več, kot se zdi na prvi pogled. Pod najbolj dramatično izmed treh oblik je aygo pravzaprav še vedno identičen svojima sotrpinoma, peugeotu 108 in citroenu C1, vsi trije pa prihajajo s tekočih trakov tovarne v češkem Kolinu. Res je, da je aygo izgubil ekstremno izbuljeni in s kromom poudarjen X na nosu vozila, pa čeprav je zasnova v obliki omenjene črke ostala. Sprednja svetila, ki zdaj vključujejo tudi led dnevne luči, so nova, vse ostalo pa je ostalo bolj ali manj enako tistemu, kar smo poznali pred prenovo.

Je pa aygo pridobil na možnostih poosebljanja avtomobila osebnosti lastnika ali lastnice, saj pri nakupu lahko izbirate med sedmimi barvami pokrovov ogledal, štirimi barvami strehe, sedmimi barvami notranjih okrasnih detajlov, tremi barvami dodatka sprednjega in zadnjega odbijača, šestimi barvami stranskih letvic, enajstimi barvami karoserije, osmimi različnimi sedeži, šestimi različnimi platišči ... kombinacij kar ne more zmanjkati.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 3465 mm, 1615 mm, 1460 mm

Motor: litrski bencinski motor s 53 kW (72 KM)

Navor: 93 Nm pri 4400 vrtljajih

Gume: 165/60/R15

Posoda za gorivo: 35 litrov

Cena: 11.820 evrov (z dodatno opremo 12.480 evrov)

Notranjost tri in pol metra dolgega mestnega malčka je glede na zunanje mere presenetljivo prostorna, kar v prevodu pomeni, da je prostora na sprednjih sedežih dovolj, klop v drugi sedežni vrsti pa je primerna bolj ali manj za otroke, za tretjega in četrtega odraslega potnika pa bo vseeno potrebnega nekaj odrekanja. Tudi zaradi ozkega kota odpiranja zadnjih vrat.

Voznikov delovni prostor predstavlja enojni merilnik, ki ima okroglo digitalno sredico, na kateri se izpisujejo najpomembnejši podatki, merilnik vrtljajev pa se merilnika hitrosti v obliki črtic oklepa z leve strani. Pohvaliti velja še infozabavni sistem, ki povsem zadosti svojemu namenu, kar pomeni, da sodeluje tudi z vzvratno kamero, omogoča pa tudi povezljivost s pametnimi telefoni prek obeh najpomembnejših vmesnikov.

Aygo je v osnovi mestni avtomobilček in to je hkrati tudi okolje, kjer se najbolje znajde. Je majhen, okreten, z lahkotnim krmilnim mehanizmom in dovolj poskočnim litrskim trivaljnikom, ki so ga s prenovo še dodatno posodobili. Dobil je nekaj več moči, tako da zdaj zmore 53 kW (72 KM) največje moči in 93 Nm maksimalnega navora. S prenovo so prilagodili tudi delovanje petstopenjskega menjalnika, a je vožnja po avtocesti še vedno relativno glasno doživetje. Na testu se je aygo sicer izkazal s solidno porabo petih litrov na sto prevoženih kilometrov.

Osnovnega si lahko omislite za deset tisočakov, seveda pa možnost personalizacije in izbire številnih dodatkov hitro doda tisočaka ali dva. Je pa res, da s tem dobita ustrezen karakter tako avto kot njegov(a) lastnik(ca).


Najbolj brano