Enaki geni, a želi izstopati

Citroenov pohod med srednje križance s C5 aircrossom je presenetljivo uspešen in dobra alternativa za tiste, ki želijo udobje in prostornost.

Z enako platformo, mehaniko in nekaterimi rešitvami v notranjosti se pelje v nasprotno smer od vesoljskega Peugeota 3008, ki šokira 
z dizajnom zunanjosti in notranjosti ter nagovarja malo bolj tradicionalne kupce. Foto: Artur Švarc
Z enako platformo, mehaniko in nekaterimi rešitvami v notranjosti se pelje v nasprotno smer od vesoljskega Peugeota 3008, ki šokira z dizajnom zunanjosti in notranjosti ter nagovarja malo bolj tradicionalne kupce. Foto: Artur Švarc

Začnimo pri dejstvu, da je C5 aircross dvojček Peugeotovega 3008, čeprav ne enojajčni. Tako na prvi pogled in zelo od daleč bi avto lahko zamenjali z manjšim C3 aircrossom, a le za hip. Oblikovna filozofija z visokim nosom ostaja, ozek pas med zgornjimi lučmi s Citroenovim logotipom tudi, tu pa se zgodba neha.

Obraz C5 aircrossa ni vesoljski, je pa še vedno primeren oblikovnim zanosom 2020. Plastična zaščita spredaj in zadaj uporablja predrugačene airbumps pogruntavščine prve generacije cactusa in belo poudarjeni ovali zelo dobro začinijo sicer tako ali tako vpadljiv avto, ki z oranžno barvo zagotovo izstopa. Zadek je bolj konzervativen in zaobljen, nekaj dinamike pa doda še plavajoča streha s potemnjenim zadnjim stebričkom.

Tehnični podatki

Dimenzije (D/Š/V): 4500 mm, 1860 mm, 1689 mm

Motor: dvolitrski dizelski štirivaljnik s 130 kW (177 KM)

Navor: 400 Nm pri 2000 vrtljajih

Gume: 215/55/R19

Posoda za gorivo: 53 litrov

Cena: 34.250 evrov (z dodatno opremo 37.060 evrov)

V notranjosti bodo srečni predvsem tisti, ki se bojijo Peugeotovega malega volana. Za običajnim obročem so hišni digitalni merilniki s prirejeno grafiko. V enem od izbranih načinov prikazovanja sem naletel na zanimiv psihološki moment - ko grafika tempomata animira razdaljo vozila pred nami in se ta pripelje proti sliki C5, lahko voznik podzavestno reagira z zaviranjem, vsaj sam sem to kar nekajkrat storil, čeprav v realnem svetu pred vozilom takšne situacije ni bilo.

Med sedežema je zajetna sredinska konzola z dvema posodicama za pijačo, povsem spredaj pa so gumb za zagon, prestavna ročica samodejnega menjalnika in izbirni gumb režima vožnje grip control. C5 lahko s pomočjo elektronike do neke mere simulira štirikolesni pogon, ki ga sicer nima. Široka konzola spredaj pušča nekaj manj prostora za desno voznikovo nogo, če je ta mojih dimenzij, sprednji sedeži, pa so dovolj školjkasti, da v ovinkih držijo hrbet, povsem idealni pa niso. V drugi vrsti so trije precej bolj “ravni”, prostora za kolena pa je ravno še dovolj, da 4,5-metrski crossover ni predmet pritoževanj iz ozadja, zlasti zato, ker so sedeži tudi vzdolžno pomični in omogočajo nekaj prilagajanja.

V zadku je 580 litrov velik prtljažnik, ki se odpira tudi z nogo pod odbijačem, lahko pa ga odpremo in zapremo tudi z gumbom levo od volana.

Pod motornim pokrovom je bil dvolitrski turbodizel s 132 kW (180 KM) in 330 Nm navora, stregla mu je osemstopenjska avtomatika. Pamet menjalnika je tu in tam, ko si zaželimo bolj dinamične vožnje, počasnejša, a se da rešiti z gumbom sport. Citroenova dediščina udobnega vzmetenja s hidravliko je bolj kot ne preteklost, še vedno pa C5 aircross namesto klasičnih gumic pri blažilnikih uporablja hidravlične omejevalnike, ki preprečujejo prehitre pomike in s tem do neke mere spomnijo na klasično hidravliko. V praksi je to ravno dovolj, da se avto tudi na slabših cestah in makadamu pelje mehko, čeprav včasih bolj očitno zaniha. Odmik od tal in visoko sedenje pa bodo cenili tudi najstarejši Citroenovi pristaši.

V opremi shine je dejansko vse, kar si v tem avtomobilu lahko v serijski opremi zamislimo, od aktivnega tempomata do delno avtonomne vožnje. Dodatno so nameščeni še kamera za vzvratno vožnjo, velika panoramska streha za tisočaka, pravo rezervno kolo za 120 evrov in grip control za 250 evrov. Tu je tudi sistem za samodejno parkiranje in 360-stopinjska kamera za 250 evrov, za 150 evrov pa so avto obuli še v 18-palčna dvobarvna kolesa. Osnovna konfiguracija je na voljo za 34.250 evrov, dodatkov pa je za 2810 evrov, dejansko toliko pa pri Citroenu dajo tudi popusta.


Najbolj brano