Dva kombija v enem

Na test smo dobili malce neobičajno kombinacijo tovornega vozila in potniškega kombija. Dvoživka bo zagotovo osrečila specifične obrtniške potrebe, hkrati pa poskrbela za udoben družinski izlet.

Vivaro je seveda nastal na podlagi francoskega bratranca.
Vivaro je seveda nastal na podlagi francoskega bratranca. 

Vivaro je 21 centimetrov daljši kot je bil doslej, dobra polovica tega prirastka pripada sprednjemu delu, ki je zdaj nekoliko položnejši, zaradi vgradnje dodatnih varnostnih elementov pa so potniki v vozilu bolje zaščiteni. Drugi del je pridobitev dodatnih centimetrov v potniško tovornem prostoru, zaradi česar imajo potniki v različici s podaljšano kabino v drugi sedežni vrsti več prostora za noge, za pregrado pa je na voljo še precej tovornega prostora. Vstop v zadnji del kabine je zaradi širokih drsnih vrat na obeh bokih (v osnovi so samo na desnem) razmeroma udoben. Udobje na sedežih oziroma sedežnih klopeh je solidno, vendar v tej izvedbi ni ločenega uravnavanja klimatske naprave za zadnji del. Tovorni del zapirajo dvojna krilna vrata, ki se lahko praktično odprejo tudi s 180-stopinjskim kotom.

Kamera je skrita v retrovizorju

Precej bolj kot na zunaj je zdajšnji Vivaro drugačen izza volanskega obroča. Na armaturni plošči se vidi, da so imeli glavno besedo Renaultovi oblikovalci, ki so precejšen del sestavnih delov nabrali pri drugih modelih te francoske avtomobilske hiše. Poleg tega si je v vivaru mogoče omisliti tudi komunikacijski sistem, na vrhu sredinske konzole zložljivo držalo za telefon, v vzvratnem ogledalu je zaslon, na katerega sliko pošilja zadaj nameščena kamera. Med rešitvami, ki vozniku “razširjajo obzorje” oziroma pripomorejo k boljšemu pregledu izza volana, je tudi širokokotno ogledalo na notranji strani desnega senčnika; vozniku je v pomoč predvsem v križiščih v obliki črke V, kjer se običajno povečuje mrtvi kot.

Za pogon skrbijo 1,6-litrski turbodizelski štirivaljniki nove generacije, ki so prav tako Renaultov izdelek. Kljub zmanjšani gibni prostornini najmočnejši med njimi razvije spodobnih 107 kilovatov moči in zvezno pospešuje že od nizkih vrtljajev. Poraba narašča skladno z obremenjevanjem, v povprečju pa je na preizkusu znašala znosnih 7,9-litra na 100 kilometrov.

Vivaro ima tudi izpopolnjeno podvozje, zato je občutek v vožnji precej podoben kot pri večjih enoprostorcih, kar seveda dodatno pripomore k solidnemu potniškemu udobju. In to je seveda tudi eden od odločujočih dejavnikov pri primerjavah s konkurenco.

Komu je namenjen?

Ni potrebno uporabljati preveč domišljije, da bi našli ciljno skupino za take vrste vozilo. To so obrtniki, ki pri svojem delu ne potrebujejo ravno preveč prostora, denimo električarji, vodoinštalaterji in specializirani strokovnjaki za vsakdanje težave, ki hkrati potrebujejo še prostor za ženo in tri otroke.


Najbolj brano