1500 evrov za potep na krovu Galeba

Slovenski aeroklub Aquila Air Advantures je na brniškem letališču predstavil in krstil reaktivno vojaško letalo Galeb, ki so ga njegovi člani pred tremi leti kupili v ZDA, ga v tem času povsem prenovili in mu dali civilno preobleko. V prihodnje si želijo urediti letalski muzej, kjer bi obnavljali stara letala in jim dali novo vlogo.

Jovanovič ob obnovljenem starem letalu  Foto: Tinkara Zupan
Jovanovič ob obnovljenem starem letalu  Foto: Tinkara Zupan

BRNIK > Vodja projekta restavriranja letala je bil pilot Primož Jovanovič, ki ima tudi edini v državi licenco za pilotiranje omenjenega letala v civilnem letalstvu. Od maja letos je s prenovljenim letalom, v katerega je skupaj s kolegi iz Slovenije, Hrvaške in Srbije, vložil veliko dela, poletel že desetkrat, na današnji predstavitvi pa je letalo doživelo tudi uradni krst.

“Člani aerokluba Aquila, kjer to letalo domuje, bi radi z današnjim dogodkom približali ta del tehnične kulture širši javnosti,” je povedal Jovanovič. Želja kluba je tudi ustanovitev letalskega muzeja, ki bi se ukvarjal z restavracijo in letenjem s starimi letali. Doslej so uspešno restavrirali eno izmed dveh nekdanjih vojaških letal Galeb, ki so jih kupili v ZDA in zanje po Jovanovičevih besedah odšteli toliko kot za en dražji avto. Prenova skoraj 50 let starega letala je terjala veliko denarja in časa, prenova drugega letala pa jih še čaka. Trenutno po svetu leti še okrog deset takšnih letal, poleg tega jih ima v uporabi še libijska vojska.

O razlogih, zakaj se je odločil za nakup in obnovo letala SOKO G-2 Galeb, Jovanovič pojasnjuje, da odločitev ni bila racionalna, temveč čustvena. “Če bi razmišljal racionalno, bi si kupil Cessno 172, z njo letel in služil. Gre za takšno razliko, kot je razlika med voziti Yugo 45 ali formulo 1. Letenja z Galebom se ne da opisati drugače kot z največjim občutkom svobode, ki je v letalstvu mogoče," je povedal.

Z dvosedežnim letalom, ki se v 15 sekundah povzpne na 3000 metrov višine in z 800 kilometri na uro v 20 minutah preleti Slovenijo, lahko Jovanovič vsakič popelje tudi sopotnika, člana aerokluba Aquila. Vsak član namreč za 1500 evrov članarine pridobi tudi en polet. V klubu razmišljajo o uporabi letala v tržne namene in o sodelovanju na različnih letalskih mitingih.

“Naša želja in cilj je čim več leteti, vendar je letenje s tem letalom zelo drago,” je pojasnil Jovanovič. STA


Najbolj brano