Skoraj kot vesoljska ladja

Novi espace je zagotovo najbolj opazna novost preteklega leta. Futuristična oblika, podoba križanca in kup tehnologije, obetajo kup vozniških doživetij. Kot dolgoletni kralj evropskih enoprostorcev se skuša espace sedaj vrniti na prvo mesto razreda, ki ga je ustvaril. Preizkusili smo najbolj opremljeno izvedenko.

Zadnji espace je enoprostorski križanec.
Zadnji espace je enoprostorski križanec. 

Že navzven je drugačen. Visoka in dolga postava, nasajena na velika kolesa, ozke steklene površine in številni detajli s svetili vred na cesti izražajo vtis moči, zmogljivosti in modernosti, z velikim ščepom prestiža in dobrega smisla za drzno, a ne predrzno oblikovanje.

Podobno futuristično se zgodba nadaljuje znotraj. Začnemo pri vozniku, ki se ob namestitvi za volanski obroč v mislih zlahka prestavi v kako letalo ali kar vesoljsko ladjo. Vesoljskemu občutju najbolj pripomore najvišji nivo opreme, v našem primeru “ initale paris”, ki pomeni večbarvne, v usnje odete sedeže in obloge, imitacijo prestižnih materialov, celostno ambientalno nočno osvetlitev, veliko panoramsko steklo in še kaj bi se našlo.

Digitalno vesolje ...

Armaturna plošča je podobna letalskemu kokpitu tudi zaradi vzvoda vesoljske ročice robotiziranega menjalnika in še bolj velikega informacijskega zaslona, podobnega na glavo postavljeni tablici. Tudi deluje po klasičnem principu tablice, saj nova generacija R-linka prinaša premikanje med “stranmi” s pomočjo prstov, od katerih je vsaka namenjena svojemu področju. Prek zaslona nastavljamo večino nastavitev, izbiramo program samodejnega parkiranja, nadzorujemo svojo eko vožnjo …

... in analogna površnost

Pri ustvarjanju in izdelavi vesoljskega ambienta pa je je Francozom očitno zmanjkalo časa za uskladitev podobe z dejansko uporabnostjo. Testni avtomobil je imel kar nekaj muh, ki so, upamo, le plod predserijske proizvodnje in želje, da avtomobile čimprej spravijo do čimveč novinarjev. Ena od letvic je odstopala od podlage, naslonjalo za glavo je nekvalitetno opletalo, posebna zgodba pa je robotiziran menjalnik, ki je pravi posebnež. Med testom nas je pustil nekaj minut celo čakati, preden je po ponovnem zagonu avtomobila le privolil v nadaljevanje vožnje.

Nasprotno pa je kljub na papirju majhni prostornini navdušil motor. Pri križarjenju je deloval suvereno, tudi pri prehitevanju je moči dovolj. A za bolj dinamično vožnjo in tekmovanje na nemških avtocestah si bodo Francozi vseeno morali omisliti kakšno močnejšo različico.

Plus:

> Udobje

> Motor

> Oprema

Minus:

> Premehko podvozje

> Končna izdelava

Avtomobil v številkah

> Motor: biturbodizelski 1598 ccm/118 kW, izpust 120 g/km

> Poraba na testu: 8,6 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 202 km/h, 9,7 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 29.990 €

> Cena testnega vozila: 47.190 €.

> Več podatkov: www.renault.si.

DARJAN GORELA


Najbolj brano