Še večja gneča v razredu SUV

Mazda je na avtomobilskem salonu v Los Angelesu predstavila najnovejšo članico svoje družine, ki sliši na ime mazda CX-3.

Novo mazdo CX3 so Japonci predstavili v Los Angelesu
Novo mazdo CX3 so Japonci predstavili v Los Angelesu  

Novinka je narejena na osnovi nove mazde2, po velikosti pa je nekje vmes med mazdo2 in mazdo3. Glede na mere iz sporočila za javnost ameriške različice, ki so jo predstavili v Los Angelesu, je CX-3 za slabih 19 centimetrov krajša od kombi-limuzinske različice mazde3 in za približno 21 centimetrov daljša od kombi-limuzinske različice nove mazde2.

Sedla bo v razred kompaktnih terencev

Mazda CX-3 v dolžino torej meri 4,27 metra, v širino 1,76, v višino (vključno z anteno) pa 1,55 metra. Medosna razdalja je enaka kot pri mazdi2 (2,57 metra). Po velikosti se torej uvršča v razred kompaktnih športnih terencev (compact crossover SUV), na svetovne trge pa se bo kot manjša sestra mazde CX-5 podala spomladi prihodnje leto. Takrat se bo zoperstavila uveljavljenim tekmecem, kot so na primer renault captur, peugeot 2008, chevrolet trax, nissan juke, dacia duster, honda HR-V, pa korejska novinka kia KX3.

Mazda CX-3 se na avtomobilsko bojišče odpravlja kot globalen avtomobil in eden ključnih Mazdinih izdelkov. Kompaktni športni terenci so vse bolj priljubljeni, saj s svojim širokim naborom uporabnih lastnosti prekašajo svoje kombi-limuzinske in limuzinske avtomobilske sorodnike, iz katerih pravzaprav izvirajo. Vse več kupcev očarajo prav z “avtomobilsko” lego na cesti in lahkotno vodljivostjo, uporabno notranjostjo, obenem pa - zgledujoč se po terenskih vozilih - prepričajo tudi z večjo uporabnostjo na malce bolj razgibanem terenu.

Na cesti ne bo neopazna

Novinka kot peti Mazdin model pooseblja tehnologijo “skyactiv” z uporabo lahkih materialov ter uspešen in priljubljen Mazdin oblikovalski jezik KODO. Tako kot vse mazde, ki jim je obliko vdahnila “duša gibanja” (KODO), bo tudi CX-3 na cesti mogoče z lahkoto prepoznati, verjetno tudi zaradi drzno zatemnjenega D stebrička.

V Evropi bo mogoče izbirati med dvema različicama dvolitrskega bencinskega motorja ter novim 1,5-litrskim turbo-dizlom v kombinaciji s šeststopenjskimi ročnimi ali samodejnimi menjalniki.

Pogon bo speljan k prednjima kolesoma ali pa s pomočjo nove generacije Mazdinega štirikolesnega pogona (sposojenega pri njeni večji sestri mazdi CX-5) k vsem štirim kolesom. Izdelovali jo bodo na Japonskem v Hirošimi.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano