Še večja gneča v razredu SUV
Mazda je na avtomobilskem salonu v Los Angelesu predstavila najnovejšo članico svoje družine, ki sliši na ime mazda CX-3.
Novinka je narejena na osnovi nove mazde2, po velikosti pa je nekje vmes med mazdo2 in mazdo3. Glede na mere iz sporočila za javnost ameriške različice, ki so jo predstavili v Los Angelesu, je CX-3 za slabih 19 centimetrov krajša od kombi-limuzinske različice mazde3 in za približno 21 centimetrov daljša od kombi-limuzinske različice nove mazde2.
Sedla bo v razred kompaktnih terencev
Mazda CX-3 v dolžino torej meri 4,27 metra, v širino 1,76, v višino (vključno z anteno) pa 1,55 metra. Medosna razdalja je enaka kot pri mazdi2 (2,57 metra). Po velikosti se torej uvršča v razred kompaktnih športnih terencev (compact crossover SUV), na svetovne trge pa se bo kot manjša sestra mazde CX-5 podala spomladi prihodnje leto. Takrat se bo zoperstavila uveljavljenim tekmecem, kot so na primer renault captur, peugeot 2008, chevrolet trax, nissan juke, dacia duster, honda HR-V, pa korejska novinka kia KX3.
Mazda CX-3 se na avtomobilsko bojišče odpravlja kot globalen avtomobil in eden ključnih Mazdinih izdelkov. Kompaktni športni terenci so vse bolj priljubljeni, saj s svojim širokim naborom uporabnih lastnosti prekašajo svoje kombi-limuzinske in limuzinske avtomobilske sorodnike, iz katerih pravzaprav izvirajo. Vse več kupcev očarajo prav z “avtomobilsko” lego na cesti in lahkotno vodljivostjo, uporabno notranjostjo, obenem pa - zgledujoč se po terenskih vozilih - prepričajo tudi z večjo uporabnostjo na malce bolj razgibanem terenu.
Na cesti ne bo neopazna
Novinka kot peti Mazdin model pooseblja tehnologijo “skyactiv” z uporabo lahkih materialov ter uspešen in priljubljen Mazdin oblikovalski jezik KODO. Tako kot vse mazde, ki jim je obliko vdahnila “duša gibanja” (KODO), bo tudi CX-3 na cesti mogoče z lahkoto prepoznati, verjetno tudi zaradi drzno zatemnjenega D stebrička.
V Evropi bo mogoče izbirati med dvema različicama dvolitrskega bencinskega motorja ter novim 1,5-litrskim turbo-dizlom v kombinaciji s šeststopenjskimi ročnimi ali samodejnimi menjalniki.
Pogon bo speljan k prednjima kolesoma ali pa s pomočjo nove generacije Mazdinega štirikolesnega pogona (sposojenega pri njeni večji sestri mazdi CX-5) k vsem štirim kolesom. Izdelovali jo bodo na Japonskem v Hirošimi.
LENART ŠINKOVEC