Ženeva: 220 razstavljalcev, več kot 130 novosti

Danes ob 10. uri bo svoja vrata za obiskovalce odprl 85. avtomobilski salon v Ženevi. Do vključno 15. marca bo gostil vsa pomembna imena avtomobilskega sveta. V številkah: 220 razstavljavcev, ki jih bo mogoče občudovati na 81.000 kvadratnih metrih razstavnih površin.

 Audi prologue avant
Audi prologue avant 

Dogodek je resnično veličasten, saj smo bili že na svetovnem spletu in v dveh preteklih dneh, namenjenih obisku medijev, priča okoli 130 premieram. Nekatere izmed njih smo strnili v današnjo predstavitev.

Audi predstavlja vrh ponudbe modela A3 - novi RS3 sportback. Petvratno različico najšportnejšega A3 poganja zmogljiv, znan in priljubljen petvaljnik (2.5 TFSI), ki razvija 270 kW (367 konjev) največje moči in 465 Nm največjega navora. Moč se preko sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika S-Tronic prenaša k vsem štirim kolesom. Zmogljivosti so naravnost osupljive, saj družinski športnik do hitrosti 100 km/h pospešuje pičle 4,3 sekunde, največja hitrost pa znaša (brez elektronske omejitve) 280 km/h. Morda še osupljivejši je novi Audi R8, ki je po značaju brezkompromisen superšportnik (0-100 km/h v 3,2 sekunde), izdelan iz kombinacije aluminija in plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni. Ponaša se s sredinsko nameščenim 5,2-litrskim atmosferskim desetvaljnikom V oblike ( 397 kW - 540KM ali 449 kW - 610 KM), štirikolesnim pogonom, sedemstopenjskim S-Tronic menjalnikom ter laserskimi žarometi.

BMW predstavlja novi družinski potovalnik, udobni in prostorni BMW serije 2 gran tourer, o katerem smo že pisali. Po besedah Bavarcev je prvi limuzinski kombi s sedmimi sedeži, s svojimi lastnostmi pa tako rekoč pisan na kožo kupcem enoprostorcev. Na ogled je tudi prenovljeni BMW serije 1 z osveženo paleto motorjev, ki je bogatejša tudi za nov dizelski trivaljnik.

Na Citroenovem razstavnem prostoru občudujejo prenovljeno uspešnico, berlinga, obenem pa na Peugeotovem razstavnem prostoru navdušenje žanje njegov bližnji in priljubljeni sorodnik iz matičnega koncerna PSA, partner. Vozili sta bili tako v gospodarskih kot v družinskih različicah deležni oblikovnih osvežitev in številnih tehničnih pridobitev. Za pogon bo skrbela nova generacija motorjev, ki vsi ustrezajo okoljskim normam EU6, vključno s priljubljenimi BlueHDi turbo-dizli. Peugeot je predstavil tudi prenovljeni model 208.

Ford je na staro celino pripeljal tretjo generacijo focusa RS s štirikolesnim pogonom in 2,3-litrskim EcoBoost motorjem s preko 235 kW (320 KM) največje moči. Zver, ki smo jo čakali, se je vrnila, njenemu nastanku in zmogljivostim, pa tudi ponovni uporabi štirikolesnega pogona, so botrovali nasveti znanega dirkača Kena Blocka.

V Hondini pestri ponudbi evropskih modelov (poleg novega NSX) vsekakor izstopa težko pričakovana bojevnica - serijska različica civic type R. Samurajka z izjemno dodelanim podvozjem pod motornim pokrovom skriva dvolitrski VTEC štirivaljnik s turbo puhalom, ki krepko “brcne” z 228 kW (310 KM).

Hyundai je v Ženevo pripeljal všečnega športnega terenca, ki sliši na ime tucson. Korejci so torej posegli po znanem imenu, novinec pa je narejen na novi platformi in predstavlja zamenjavo za model ix35. Potniški prostor ponuja več prostora, udobja in kvalitetnih materialov kot pri predhodniku, le prtljažni prostor je s 513 litri manjši kot pri ix35. Avtomobil so zasnovali v Evropi za evropski trg, izdelovali pa ga bodo na Češkem.

SsangYongov model tivoli je svoj prihod v Evropo obeležil z sloganom “Nov začetek z modelom tivoli”. Dvo- ali štirikolesno gnani športni terenec ni zgolj nov avtomobil, temveč predstavlja nov začetek za korejsko avtomobilsko znamko. Ta se pod okriljem indijskega velikana Mahindra&Mahindra vztrajno krepi. Za pogon bodo skrbeli sodobni 1,6 litrski bencinski in turbo-dizelski EU6 motorji.

Kia v Ženevi predstavlja prenovljeni model picanto, zunaj in znotraj popestri petvratni cee'd, trivratni pro_cee'd in cee'd sportwagon. Predstavljajo tudi zmogljiv trivaljni litrski bencinski turbo motor z 90 kW (120 KM) največje moči in 172 Nm največjega navora. S svojo postavo je nase opozorila še konceptna kia sportspace, ki nam prikazuje oblikovne smernice nove kie optime.

V preteklem letu smo ujeli dobrodošlo novico o rojstvu Seatovega športnega terenca, saj so vodilni možje koncerna Volkswagen le uslišali dolgoletno željo španskega proizvajalca. Izdelek je po pričakovanjih oblikovno privlačen in kakopak izžareva španski temperament. Uradno je v Ženevo prišel kot konceptno vozilo z imenom 20V20.

Suzuki se predstavlja z dvema zanimivima konceptnima voziloma, ki ju bomo že v bližnji prihodnosti videli v serijski obliki. Suzuki iK-2 je študija kompaktne kombilimuzine, izdelane na novi platformi, z varčnim, litrskim turbo motorjem pod motornim pokrovom. Serijska različica Suzukija iK-2 bo na prodaj tudi s Suzukijevim hibridnim pogonom. S tem sistemom se lahko pohvali tudi štirikolesno gnani suzuki iM-4. Študija kompaktnega športnega terenca je prav tako narejena na novi platformi, do serijskega modela pa tudi ni več daleč.

Škoda je v Švico pripeljala najhitrejšo octavio doslej, ki nosi oznako vRS 230. Dvolitrskemu turbo štirivaljniku so moč povečali na 169 kW (230 KM), zaradi česar postavna “čehinja” doseže največjo hitrost 250 km/h, do 100 km/h pa pospešuje 6,7 sekunde. Ob njej je na ogled tudi fabia monte carlo s paketom športnih dodatkov zunaj in znotraj. Zvezda Škodinega razstavnega prostora pa je vsekakor tretja generacija superba. V primerjavi s predhodnikom je zrasla, obenem pa je občutno učinkovitejša, z izboljšano aerodinamiko, standardnim sistemom stop-start in regeneracijo zavorne energije.

Na Volkswagnovem oddelku blesti tretja generacija modela touran. Poganja ga paleta šestih novih EU6 motorjev, ki so do 19 odstotkov varčnejši kot pri predhodniku. Še več pozornosti je deležno konceptno vozilo sport coupe concept GTE, ki je po velikosti večje od passata CC. Avtomobil navduši s kombinacijo športne, stilne oblike in praktične zasnove odpiranja prtljažnih vrat, z veliko odprtino, spodaj pa z velikim prtljažnikom (480 litrov). Lepotec je sicer priključni hibrid z največjo hitrostjo 250 km/h.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano