Zelo uporabne obline

Italijani so se že večkrat izkazali kot odlični oblikovalci. Tudi v primeru novega 500x jim je uspelo pritegniti poglede. Fiat 500X je otrok sodelovanja z “hišnim” Jeepom in je narejen na isti osnovi kot renegade, le da je 500x manj robusten in bolj namenjen ženski populaciji.

500x ni za brezpotja, čeprav mu  makadam ne pride do 
živega. Foto: Alberto Alquati
500x ni za brezpotja, čeprav mu makadam ne pride do živega. Foto: Alberto Alquati

Saj ni da ga nebi vozili tudi moški, a so barvaste in lepo oblikovane obline pisane na kožo nežnejši populaciji in družinski uporabi.

Na testu smo imeli turbodizelsko različico s pogonom na sprednji par koles. Pomanjkanja tistega x-a v praksi nismo pogrešali, saj vozilo z mehkimi linijami in popolno “šminkersko” podobo nekako ne paše na blatna brezpotja ali skalnat teren. Oblikovne poteze sledijo družini 500, prepoznavnost je več kot očitna - s katerega koli zornega kota ga pogledamo.

Znotraj in zunaj oblikovni biser

Notranjost je razgibano mladostna z retro potezami. Počutje je bilo med vožno odlično. Živahne barve očitno poskrbijo za vedro in pozitivno vzdušje. Položaj voznika za volanom na udobnih sedežih omogoča dobro preglednost nad delovnim okoljem in nad dogajanjem izven vozila. Kabinski del fiata 500X je prostoren, voznik in sprednji sopotnik imata udobna sedeža in pred sabo prijetno mladostno armaturno ploščo. Zadnji sedeži imajo prav tako dovolj tako kolenskega kot višinskega prostora. Prtljažnik je solidno velik, ima dvojno dno, ima pa tudi nekaj prostorske omejitve zaradi položnih prtljažnih vrat.

Motor, znani multijet z veliko zalogo motornega navora in nizkim povprečjem porabe ter 120 konjskimi močmi, je presenetil z odzivnostjo, ob tem pa je poraba ostala v varčnih okvirih. Na testu smo izmerili pod šest litrov, brez večje pazljivosti pri priganjanju.

Vožnja je v veselje

Vožnja s fiatom 500X je lahkotna, volanski mehanizem je odziven in v mestu udobno mehak. Vzmetenje je nastavljeno prej trše kot mehko, kar pa niti ni tako slabo, ker izključuje nadležno pozibavanje med ovinki.

Pri fiatu 500X brez štirikolesnega pogona je na voljo sistem mood selector, ki preko vrtljivega stikala omogoča način vožnje: normal, sport (ko stopalka za plin postane občutljivejša in motor postane hitreje odziven), ter all weather z regulacijo medkolesne elektronike proti zdrsom na spolzki cesti.

Cena 500X se začne pri 17.990 evrih, za testnega pa je potrebno odšteti z dodatki 23.330 evrov. Ob tem Fiatovi prodajalci v samem startu ponujajo 3000 evrov popusta, kar nekoliko ublaži po našem mnenju previsoko ceno.

Pod črto: fiat 500X je všečen avtomobil z veliko estetskega oblikovalskega sloga, pomešanega z retro navdihi. Terenska nadgradnja je tržna niša, ki je med najbolj priljubljenimi v zadnjih letih.

DARJAN GORELA


Najbolj brano