Vsestransko uporaben in iskriv

Peugeot je ob prenovi svojemu najmanjšemu križancu 2008 namenil več sodobne varnostne opreme, izboljšano povezljivost in sodobnejši pogon. Preizkusili smo ga v kombinaciji z živahnim 1,2-litrskim turbobencinskim motorjem, ki prepriča tako z močjo kot navorom.

Prenovljeni mali križanec namerava nadaljevati uspešno 
prodajno pot predhodnika.
Prenovljeni mali križanec namerava nadaljevati uspešno prodajno pot predhodnika. 

Na zunaj se prenova pozna predvsem po precej bolj možatem prednjem delu z agresivnejšo motorno masko in zaščito nižjih predelov avta, osvežen je tudi zadnji del. Manj vidne spremembe so v notranjosti. V kombinaciji z bogato opremo Allure prihajajo številni na oko privlačni detajli. Veselijo izboljšave na zabavno-informacijskem sistemu. Ekran na dotik je večji, predvsem pa deluje bolj logično. Peugeot je na račun zapletenosti sistema poslušal kritike.

Zdaj je funkcij, ki jih upravljamo z dotikanjem zaslona, manj. Notranjosti težko karkoli zamerimo. Res je, da plastika na manj vidnih mestih še vedno ni najboljša, je pa zato obilje opreme in oblikovalska dovršenost odlična. Odlagalnih površin je dovolj, nerazumljivo je med sedežema še vedno, sicer na pogled zanimiva zavorna ročica, ki pa močno okrne prostor za odlaganje premetov. Tam bi lahko bil prostor za plastenke ali lončke.

Peugeot 2008 morda res ni največji navzven, a ponuja zelo uporabno družinsko zasnovo potovalne kabine in prtljažnika. Zelo pametno in prijazno zasnovan prtljažnik pogoltne več stvari, kot bi si mislili na prvi pogled. Brez težav je drugi družinski avto, ali pa celo prvi, če nimate dojenčka. Prtljažnik ponuja številne trike za pritrjevanje, ločevanje in odlaganje vrečk ter drugih kosov prtljage. Zlaganje sedežev je zelo prijazno. Na zadnji klopi je pričakovano dovolj prostora za dva odrasla ali dva otroška sedeža. Nima le vzdolžno nastavljive zadnje klopi, kar pomeni nekoliko manj prilagodljivosti, pa tudi nižjo težo in s tem nižjo porabo goriva in boljše vozne lastnosti.

Preizkusili smo mali 1,2-litrski trivaljni turbo motor Pure Tech, ki se je okitil z nagrado mednarodni motor leta v kategoriji motorjev med 1,0 in 1,4 litra prostornine. Trivaljnik s 130 konjskimi močmi je lahko spojen tudi z odličnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, kar je moje priporočilo, testnik pa je imel šeststopenjski ročni menjalnik. Na avtocesti je bila poraba sedem litrov bencina, kombinirana poraba je bila 5,9 litra, zelo ugodno za poskočnega levčka.

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano