Voznik v glavni vlogi

Tudi sicer skladno oblikovana mazda 3 je nedavno doživela osvežitev. Estetske spremembe so - razumljivo - minimalne, več je tehničnih novosti. V ospredju tehničnih izboljšav so bile vozne lastnosti. Osnovna cena ostaja nespremenjena - 14.490 evrov.

Osvežena mazda 3 največ adutov razkriva vozniku in sopotnikom.
Osvežena mazda 3 največ adutov razkriva vozniku in sopotnikom. 

Z majhnimi, a dragocenimi spremembami pri tehniki, udobju in varnosti bo mazda 3 ostala zelo prepričljiv igralec v izredno konkurenčnem nižjem srednjem razredu. Izpostaviti velja predvsem sistem g-vectoring, za katerim je elektronska povezava med motorjem in podvozjem. Mazda 3 v delčku sekunde prerazporeja motorni pogon tako, da uspeva vplivati na težišče avtomobila. To pride zelo prav predvsem v ovinkih, saj je avto na ta način bolje uravnotežen in je lahko precej bolj suveren. Pri oblikovnih spremembah je najbolj opazen sodobnejši volanski obroč.

Prodajo mazde3 v Sloveniji je doslej spremljalo kar nekaj posebnosti, ki so drugim znamkam tuje. Najprej je tu delež limuzine, ki, čeprav je oblikovno zelo lepa, prepriča le kakšno četrtino Slovencev. Še bolj zanimiv je podatek o dizlih. Če je dizelski golf nekaj samoumevnega, je pri Mazdi delež dizelskih motorjev z oznako CD150 izredno skromen, vsi ostali so bencinski - v različicah G100 ali še raje G120, medtem ko je G165 bolj kot ne pravzaprav eksot. Mazda manjšega, 1,5-litrskega dizla pri nas ne bo prodajala, čeprav bi bil verjetno precej bolj smiseln od dvolitrskega dizla, a mu valutna razmerja niso v prid.

Vstopna cena (G100 emotion) je nespremenjena, ostaja pri 14.490 evrih. Challenge je dražji za 2300 evrov, cena attractiona pa se začenja pri 18.290 evrih. G120 challenge stane 17.590, G120 attaction pa 19.090 evrov, slednja sta tudi najbolj prodajana modela pri nas. Pri slovenskem uvozniku letos računajo na prodajo vsaj 320 avtomobilov.

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano