V Sloveniji brez priložnosti, sedaj oblikuje mojstrovine

Mercedes-Benzov tekmec beemveju serije 4 se je že predstavil v digitalni obliki, v živo pa bo na ogled na avtomobilskem salonu v Frankfurtu. Kljub fotografijam zamaskiranih primerkov, ki so jih v fotografske objektive v preteklih mesecih ujeli paparazzi, uradne fotografije novinca niso presenetile.

 Lešnikova zadnja stvaritev - kupe razreda C od zunaj ...

 Foto: Daimler Ag - Global Communicatio
Lešnikova zadnja stvaritev - kupe razreda C od zunaj ...  Foto: Daimler Ag - Global Communicatio

Kot smo pričakovali, je novi mercedes-benz kupe razreda C lepotec. Tako kot njegov limuzinski bratec, mercedes-benz razreda C, namreč zvesto sledi oblikovalskemu jeziku, ki kroji mogočno pojavo Mercedesove luksuzne zastavonoše in njene kupejevske različice. Mercedes-benz razreda C se torej oblikovno spogleduje z luksuznim razredom S, mercedes-benz kupe razreda C, ki ga prikazujejo fotografije, pa si je za zgled vzel novi kupe razreda S.

Vsem omenjenim avtomobilom iz Stuttgarta je skupno znano ime - Robert Lešnik. Slovenski oblikovalec, doma iz Limbuša blizu Maribora, se je po treh neuspelih poskusih vpisa na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) v Ljubljani odpravil v tujino. Svojo novo pot je začel na univerzi v Pforzheimu, kjer mu je uspelo pridobiti štipendijo Volkswagna. Po uspešno zaključenem študiju je devet let pomagal krojiti oblike avtomobilov iz Wolfsburga, leta 2007 pa je sprejel ponudbo korejske Kie. Proti koncu leta 2009 je sprejel nov izziv. Tokrat so se zanj zanimali pri Daimlerju in ga povabili v oblikovalsko ekipo. Danes je Lešnik vodilni mož oblikovanja za vsa osebna vozila iz Stuttgarta. S pomočjo ekipe 65 oblikovalcev pod taktirko Gordena Wagenerja kroji oblikovalsko strategijo ter oblike sedanjih in prihodnjih izdelkov iz Stuttgarta. Kakopak je odgovoren tudi za obliko mercedes benza kupeja razreda C, ki se ponaša z zelo ugodnim količnikom zračnega upora 0,26. Mercedes-benz kupe razreda C je za 95 milimetrov daljši kot predhodnik, zgolj medosna razdalja pa je pridobila 80 milimetrov. Ker mere novinca zvesto sledijo novi oblikovalski strategiji, je mogočnejši tudi prednji del vozila, ki je med požarno steno in prednjo premo za 60 milimetrov daljši kot pri predhodniku. Bolj športno postavo kroji še širina vozila (+40 mm) ter vzvratni ogledali, nameščeni na vratih. Novi kupe razreda C je na podvozju s selektivnim sistemom blaženja za 15 milimetrov nižji od limuzinske različice. Za doplačilo bo na voljo celo zračno vzmetenje. V začetku bo za pogon skrbelo šest euro 6 motorjev. Štirje bencinski štirivaljniki se ponašajo z močmi od 115 kW (156 KM) do 180 kW (245 KM), dizelska štirivaljnika pa razvijata 125 kW (170 KM) in 150 kW (204 KM).

Mercedes-benz kupe razreda C se bo v letošnjem decembru v prodajnih salonih pridružil limuzinski različici razreda C in različici z nahrbtnikom (T-model razreda C). V letu 2016 prihaja tudi pred kratkim predstavljeni mišičnjak AMG C 63 S Coupe (375 kW -510 KM), malce kasneje pa še kabriolet. Čakamo pa tudi hibridno različico kupeja.LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano