Ustreli naravnost v srce

Izraz “shooting brake” naj bi pomenil karavanski zadek, pomešan z linijo kupeja. Mi dodajamo, da gre za karavana, ki te z obliko ustreli naravnost v srce. In če si ga lahko privoščiš, zavistnežev ne bo manjkalo.

Športni paket je skoraj obvezen.
Športni paket je skoraj obvezen. 

Pri Mercedesu so na manjšega kopirali koncept večjega brata CLS. Takšna zasnova je skupek elegantnih linij s pridihom dinamike in športnosti, ki pa ne nazadnje ponuja uporabno prostornost 4-vratnega kupeja. Pri testnem modelu so vse skupaj začinili še z linijo AMG. Ob tej oznaki, pa če tudi ne gre za motor presežkov, nihče ne ostane ravnodušen. Testnega je ta videz spremljal tako v celotni zunanji podobi kot tudi v notranjosti.

Mercedes-Benz CLA shooting brake je zagotovo posebnež, ki ga na cesti ni mogoče spregledati. Spredaj je enak kot običajni CLA in nosi lice novih hišnih modelov. Posebnost se začne pri koncu zadnjih stranskih vrat, ko se karoserija rahlo spusti in zaključi s položnim karavanskim zadkom. Avtomobil je nizek v primerjavi s klasičnimi karavani, zato ga tudi optično razširi in je videti bolj ploščato. V našem primeru mu dodatno ostrino daje že omenjena AMG linija.

Prtljažnik je uporaben

V notranjosti se od običajnega CLA prav tako ne razlikuje, dokler ne pridemo do prtljažnika. Delovno okolje je iz kakovostnih materialov, kot se za premijski razred spodobi. Germanska urejenost pa vozniku le poenostavi upravljanje s številnimi dodatki in možnostmi infotainmenta. Lahko rečemo, da smo se štrlečega zaslona že navadili, a še vedno menimo, da bi bil potopljen v armaturno ploščo elegantnejši. Ali pa če bi mu vsaj namenili tanjši črni rob samega ekrana ... Sedeži spredaj so udobni in zaradi integriranih vzglavnikov športnega videza. Zadaj je prostora dovolj in v primerjavi z običajnim CLA ima shooting brake malenkost več prostora za glave potnikov. Prtljažnik je kljub samosvoji kupe-karavanski podobi prostoren, saj vanj lahko tlačimo prtljage od 495 do 1354 prostorskih litrov.

Motor racionalen, a raje bi močnejšega

Naš testni primerek je pod motornim pokrovom skrival turbodizelski agregat prostornine 2,1 litra. S 100 kW ali 136 KM ni presežek zmogljivosti, vendar je racionalno gospodarna izbira, ki zadovolji širši krog uporabnikov. Motor se ne napreza, z njim dosegamo visoke hitrosti, pospeški pa so odločni prav zaradi zajetne zaloge navora pri nizkih vrtljajih. Sekvenčni 7-stopenjski menjalnik samodejno prestavlja tekoče, skoraj neslišno, seveda če je noga na plinu zmerna. Velik plus tega agregata je kombinirana poraba dizelskega goriva, ki nam je na celotnem testu v povprečju znašala pod šest litrov. Cena je seveda premijska, a kljub temu ne pretirana. Testni z zelo dolgim spiskom opreme in atraktivnim AMG videzom stane manj kot 45 tisočakov. Omeniti pa je velja, da najcenejši CLA shooting brake stane 28.260 evrov, kar je primerno izhodišče za posebneža oziroma magnet za poglede.

Plus:

> Oblika

> Lega na cesti

Minus:

> Utesnjenost zadaj

Avtomobil v številkah

> Motor: turbodizelski 2143 ccm/100 kW, izpust 108 g/km

> Poraba na testu: 7,4 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 215 km/h, 9,5 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 28.260 €

> Cena testnega vozila: 44.250 €

> Več podatkov: www.mercedes.si

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano