Švedski civilni oklepnik

Po 13 letih je na svet prišel naslednik velikega cestnega terenca XC90. Glede na prodajni uspeh predhodnika, čaka novo generacijo velik izziv. A glede na naše vtise po tednu šopirjenja za volanom vrhunsko oblikovanega in impozantnega Šveda, se za prodajni uspeh ni bati.

Oblika velikega križanca naredi še večjega, kot zares je.
Oblika velikega križanca naredi še večjega, kot zares je. 

Prečiščene linije zunanjosti naredijo avtomobil še večji, kot je. Pa tudi sicer ni ravno majhen. In zagotovo ni najbolj praktičen avtomobil za vse, ki imajo težavo z dojemanjem prostora. Volvo xc90 je z eno besedo orgomen. Tudi znotraj. Potniška kabina spominja na kak sodoben wellness. Kombinacija prostornosti in vrhunskega oblikovanja navduši takoj. Udobje ni omejeno le na sprednja dva potnika, saj zadnji trije sedeži ponujajo enako prostornost kot prednja, prijetno sta presenetila tudi šesti in sedmi sedež, na katerih lahko daljšo vožnjo preživimo tudi odrasli.

Zaslon (pre)velik korak naprej

Švedi so z najnovejšim križancem napadli sam vrh pri tehnološki opremljenosti. Vse, kar pomaga in zabava, je na voljo prek ogormnega zaslona na dotik. A številne opcije, med katerimi je tudi nastavitev temperature notranjosti, zahtevajo preveč pozornosti.

Testni avtomobil je poganjal 2-litrski štirivaljnik s 165 kilovati, ki jih je na vsa štiri kolesa prenašal odlični osemstopenjski samodejni menjalnik. Na papirju solidna kombinacija pa v praksi in v primerjavi s konkurenti naloge ne opravi tako suvereno. Pri priganjanju pa je visoka tudi poraba goriva, ki se giblje približno devet litrov.

Bolj umirjeni vozniki se bodo zagotovo potolažili z ostalimi aduti, kot je doplačljivo zračno vzmetenje in aktivno blaženje z več voznimi programi. Med temi je tudi terenski, ki še dodatno dvigne avto od tal, kar omogoča vožnjo tudi po pravem brezpotju.

Varnost na prvem mestu

Seznam varnostnih in voznih pripomočkov je dolg in temeljit, niso pa vsi pripomočki na voljo v serijski opremi. Doplačati je na primer treba za radarski tempomat in opozorilnik na vozila v mrvem kotu, pa tudi za 360-stopinjsko kamero, sistem za samodejno parkiranje in še kaj bi se našlo. Lepota in varnost nista zastonj.

Pred sosedi in širšo javnostjo se boste v tem primeru lahko šopirili za približno 100.000 evrov. Če jih slučajno imate, verjemite, da se obrestuje.

Plus:

> oblika

> prostornost

Minus:

> okornost

> cena

Avtomobil v številkah

> Motor: turbodizelski 1969 ccm/165 kW, izpust 152 g/km

> Poraba na testu: 9,1 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 220 km/h, 7,8 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 73,618 evrov

Cena testnega vozila: 98,755 evrov

> Več podatkov: www.volvo.si

Besedilo in foto: Darjan Gorela


Najbolj brano