Superšportnik z vtičnico

Lamborghiniji slovijo po svojih dih jemajočih, elegantnih, v nekaterih primerih pa skoraj kričečih oblikah. Asterion LPI 910-4, najnovejši izdelek iz Sant'Agate Bolognese se je tokrat z razlogom odločil, da bo ubral elegantnejšo pot in se udejanjil v malce bolj umirjeni obliki.

Za predstavitev svojega prvega hibrida je Lamborghini izbral Pariz
Za predstavitev svojega prvega hibrida je Lamborghini izbral Pariz 

Superšportnik, ki se je na avtomobilskem salonu v Parizu predstavil kot konceptno vozilo, zna zarjoveti in se peljati zelo hitro (kot vsi Lamborghiniji), saj je za zadnjima sedežema vzdolžno nameščen 5,2-litrski desetvaljni agregat. Obenem pa se zna peljati tudi v popolni tišini. Motorju z notranjim izgorevanjem so se namreč pridružili trije elektromotorji. Lamborghini asterion je priključni hibrid (plug-in-hibrid), ki ponazarja Lamborghinijev vstop v svet hibridnih vozil. Čeprav avtomobil na fotografijah z všito hibridno tehnologijo nosi še oznako konceptnega vozila, bi ga lahko začeli nemudoma proizvajati, so povedali ustvarjalci iz San't Agate Bolognese.

Elegantna, a manj kričeča oblika

Asterion ohranja vse lastnosti superšportnih vozil, kot hibrid pa jasno kaže, da mu skrb za okolje ni tuja in da se spozna na vse strožje zahteve po zmanjšanem izpustu ogljikovega dioksida. Novo filozofijo avtomobilskega proizvajalca Lamborghini izraža še z obliko, ki je kot vedno elegantna, prepoznavna, vendar z razlogom manj kričeča.

Hibridni pogonski sklop je sestavljen iz vzdolžno nameščenega atmosferskega desetvaljnega motorja, ki razvija 449 kW (610 KM) največje moči in 560 Nm največjega navora. Elektromotor, ki je vgrajen med bencinskim desetvaljnikom in dvosklopčnim menjalnikom, igra vlogo zaganjalnika in generatorja. Še dva elektromotorja sta nameščena spredaj in skrbita za pogon prednjega kolesnega para. Kombinacija delovanja motorja z notranjim izgorevanjem in treh elektromotorjev omogoča stalen štirikolesni pogon, njegovo delovanje pa je neodvisno od napolnjenosti zmogljive litij-ionske baterije.

Na zalogi več kot 900 konjev moči

V hibridnem načinu delovanja ima asterion na voljo 669 kW (910 KM) skupne sistemske moči, ki jo prenese k vsem štirim kolesom. Do hitrosti 100 km/h se z lahkoto izstreli v zgolj treh sekundah, nato pa suvereno pospešuje vse tja do hitrosti 320 km/h.

Ob zelo mirni vožnji je za 100-kilometrsko razdaljo dovolj samo 4,12 litra goriva, na prevoženi kilometer pa izpušča po 98 gramov ogljikovega dioksida. Asterion pa se lahko pelje tudi zgolj na električni pogon in v tišini premaga 50-kilometrsko razdaljo. Takrat svojo nalogo opravljata zgolj spredaj vgrajena elektromotorja, najvišja hitrost pa znaša 125 km/h.

Ime novega lepotca izvira iz grške mitologije. Asterion je bilo pravo ime Minotavra - hibridnega bitja s človeškim telesom in bikovo glavo.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano