Super športnica se vrača

Prva generacija honde NSX se je v prototipni obliki predstavila na avtomobilskem salonu v Chicagu leta 1989 in navdušila. Superšportnico z vzorno zanesljivostjo so začeli na Japonskem izdelovati leta 1990, poslovila pa se je šele po petnajstih letih.

 Honda NSX se bo na tržišču soočila s ferrarijem in porschejem. Foto: Honda
Honda NSX se bo na tržišču soočila s ferrarijem in porschejem. Foto: Honda

Obdobje čakanja na njeno težko pričakovano naslednico se je začelo. Japonci so se razveselili šele leta 2007, saj so napovedali, da se NSX z vsemi svojimi čari vrača po letu 2010. V obdobju čakanja se je sicer pokazala v obliki konceptnih primerkov, vendar so njen preporod zaradi ekonomskega stanja v svetu, pa tudi zaradi jedrske katastrofe na Japonskem (Fukušima 2011) znova in znova prestavljali.

Trije elektromotorji

Povsem prerojena se je honda NSX naposled vrnila in se predstavila na letošnjem avtomobilskem salonu v Detroitu. Ponaša se z zmogljivim hibridnim pogonskim sklopom.

Ta se sestoji iz novega šestvaljnega motorja V oblike z dvema turbo puhaloma, ki žene zadnji kolesni par, in treh elektromotorjev. Elektromotor, nameščen med zmogljivim šestvaljnikom in devetstopenjskim menjalnikom z dvema sklopkama (DCT), je v pomoč pri pospeševanju, zaviranju ter prestavljanju. Neodvisna elektromotorja, nameščena na prednji premi, pa poganjata prednji kolesi.

Nova honda NSX se torej ponaša s štirikolesnim pogonom. Uradnih podatkov še ni, vendar so Hondini inženirji na predstavitvi v Detroitu namignili, naj bi zaloga moči presegala 404 kW (550 KM). Do hitrosti 100 km/h naj bi pospeševala približno štiri sekunde.

Toda v skladu s svojo cenjeno predhodnico tudi pri novinki ne gre le za največjo moč, ki jo premore, temveč predvsem za zanesljivost, ki je pri superšportnikih prepogosto prisotna v manjši meri.

V ZDA bo acura

Lepotica se je v ZDA, kot svojem najpomembnejšem trgu, predstavila pod blagovno znamko acura, medtem ko bo v Evropi seveda na prodaj kot honda. Izdelovali jo bodo v ZDA (Ohio), naročila pa bodo začeli sprejemati v letošnjem poletju. Cena? Za zajeten paket zmogljivosti bo potrebno v ZDA odšteti poštenih 150.000 ameriških dolarjev.

Čeprav nova honda NSX še ni zapeljala na ceste, se že govori o močnejši različici, ki naj bi bila že v razvoju. Sodeč po življenjskem ciklu prve generacije, ki je kmalu po svojem rojstvu dobila ostrejšo predstavnico (NSX-R), lahko prihod še zmogljivejše različice pričakujemo v letu 2017. Medtem pa počakajmo do poletja, ko bo med svoje glavne tekmece, med katere, denimo, sodita ferrari 458 Italia in porsche 911 turbo, zapeljala lepotica na današnjih fotografijah.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano