Spremenjen in tehnično dovršen

Novi audi A4 se je v digitalni obliki še pred avtomobilskim salonom v Frankfurtu predstavil v svoji peti generaciji. Avtomobil, ki se uvršča v avtomobilski segment D, stavi na zmogljivejše in varčnejše motorje, najsodobnejše asistenčne naprave in preverjeno obliko.

Audi  vztraja v smiselnem dopolnjevanju oblike svojih uspešnic, pri čemer mojstrsko ohranja linije, ki jih kupci 
cenijo.
Audi vztraja v smiselnem dopolnjevanju oblike svojih uspešnic, pri čemer mojstrsko ohranja linije, ki jih kupci cenijo. 

Ingolštadčan torej oblikovno ne odstopa veliko od predhodne generacije, saj uspešni prodajni rezultati pričajo, da kupcem ugaja takšen, kot je. Prav zato se v očeh kupcev vsaka naslednja generacija zgolj malenkostno spremeni, večje spremembe v obliki pa opazimo le, če primerjamo, na primer, vsako drugo generacijo.

Za vsakokratnimi spremembami oblike kakopak tičijo številne tehnične izboljšave, ki skrbijo za tehten razkorak med vsako generacijo. Mednje zagotovo sodi količnik zračnega upora, ki pri novi različici z nahrbtnikom (avant) znaša 0,26, pri limuzinski različici pa je v svojem razredu rekorden, saj znaša zgolj 0,23.

Večji, a obenem lažji

Novi audi A4 je večji od predhodnika. V dolžino meri 4,73 metra, v širino 1,84 metra. Za 12 milimetrov je zrasla tudi medosna razdalja, ki sedaj meri 2,82 metra. Kljub večjim meram je novinec zaradi lahke gradnje tudi za 120 kilogramov lažji od predhodnika. Prtljažni prostor je pri različici z nahrbtnikom pridobil 15 litrov in sedaj meri 505 litrov, pri limuzinski pa pogoltne enako količino prtljage (480 litrov). Dodatne centimetre so pri Audiju namenili udobju potnikov, ki bodo deležni več prostora za kolena in glave. Popolnoma so prenovili tudi potniški prostor, vključno z armaturno ploščo ter inštrumenti za vožnjo. Na njihovem mestu lahko za doplačilo kraljuje 12,3-palčni zaslon z vsemi za vožnjo potrebnimi informacijami, vključno z navigacijo. Na armaturni plošči je lahko serijski 7-palčni zaslon infotainment sistema z Audijevim vmesnikom za pametne telefone, na voljo pa je tudi audi MMI navigacija plus z 8,3-palčnim zaslonom.

Za pogon bo skrbelo sedem motorjev

Za boljšo vidljivost bodo v sklopu serijske opreme skrbeli ksenonski žarometi, podnevi pa dnevne LED luči. Pri motorjih nad 140kW (150 KM) bo serijsko na voljo tudi sistem prilagodljivih blažilnikov. V začetku bo za pogon skrbelo sedem motorjev z močmi od 110 kW (150 KM) do 200 kW (272 KM), ki so lahko tudi do 21 odstotkov varčnejši in tudi čistejši. Moč se bo k prednjemu kolesnemu paru ali vsem štirim kolesom prenašala preko ročnega 6-stopenjskega menjalnika, dvosklopčnega 7-stopenjskega menjalnika s-tronic ali 8-stopenjskega samodejnega menjalnika tiptronic.

K varnejši vožnji bo pripomoglo devet najnovejših asistenčnih sistemov, med katerimi naj omenimo kombinacijo aktivnega tempomata in sistema za pomoč pri vožnji v gneči (traffic-jam assist).

Avtomobil zna samodejno uravnavati varnostno razdaljo do spredaj vozečega vozila, s pomočjo funkcije stop&go se lahko v kombinaciji z s-tronicom in tiptronicom popolnoma zaustavi ter ponovno spelje. Še več, na urejenih cestah, v gostejšem prometu lahko do hitrosti 65 km/h samodejno sledi prometu in nežno usmerja vozilo na izbranem voznem pasu.

Omeniti velja dvolitrski TDI (110 kW - 150 KM), ki ob zmerni vožnji porabi le 3,7 litra goriva v 100 prevoženih kilometrih in v ozračje izpušča 96 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano