Rodil se je karl - najmanjši brat v Oplovi družini

Poleti leta 2015 se bo Oplovi družini pridružil novi član. Opel karl je krajši od štirimetrske corse pa tudi od 3,7-metrskega adama. Ker v dolžino meri le 3,68 metra, je torej najmanjši avtomobil v Oplovi ekipi.

Obličje Oplovega malčka obeta mestno igrivost.
Obličje Oplovega malčka obeta mestno igrivost.  

Njegova majhnost obljublja tudi “majhno” ceno. Po besedah proizvajalca bo karl, ki je ime dobil po enemu od sinov ustanovitelja Opla, Adama Opla, na prodaj za manj kot 10.000 evrov. Ta ugodnost pa ga nikakor ne prikrajša za cenjene lastnosti, ki jih imajo njegovi večji brati.

Po besedah vodilnega moža proizvajalca Opel, Karla-Thomasa Neumanna, ima karl lastnosti večjih predstavnikov znamke Opel. Kljub svojim kompaktnim zunanjim meram se ponaša s petimi vrati in prostorno notranjostjo s petimi sedeži. Za pogon skrbi sodoben litrski trivaljnik, za varnost in udobje pa tehnologija iz njegovih večjih bratov.

Standardna oprema bo poleg elektronskega programa za stabilnost (ESP) z nadzorom zdrsa ter zavornega sistema ABS z elektronsko porazdelitvijo zavorne moči (EBD) vsebovala tudi sistem za pomoč pri speljevanju navkreber. Za doplačilo si bo moč omisliti tudi sistem, ki opozarja voznika na nenamerno vožnjo izven določenega voznega pasu. Tako kot pri corsi in adamu se servo ojačevalnik volana ponaša z možnostjo mestnega delovanja ki vozniku še bolj olajša sukanje volana. V mestnem prometu nam pri upoštevanju hitrostnih omejitev (30 km/h, 50 km/h) pomaga tudi tempomat z omejevalnikom hitrosti, za osvetljevanje cestišča pa bodo skrbele luči, ki svetijo tudi v ovinek. Med drugim bo za doplačilo mogoče naročiti tudi ogrevan volanski obroč, gretje prednjih sedežev in sončno streho. Tudi za povezljivost bo poskrbljeno. Tako kor v karlovih večjih bratih bo mogoče naročiti multimedijski sistem IntelliLink, ki je prijazen tako do pametnih telefonov z operacijskim sistemom android kot tudi do Applovega iOS.

Za pogon bo skrbel novi litrski trivaljni bencinski motor, ki svoje delo ob pomoči turbo puhala opravlja tudi v karlovemu trendovskemu bratu adamu. Varčen trivaljnik bo v karlu nekoliko šibkejši: razvijal bo 55 kW (75 KM) največje moči, saj bo v tem primeru dihal brez pomoči prisilnega polnjenja (turbo puhala). Moč se bo preko petstopenjskega menjalnika prenašala k prednjemu kolesnemu paru. Izbirati bo mogoče med kolesi velikosti od 14 do 16 palcev in desetimi različnimi barvami karoserije. Karl je torej novi Oplov vstopni model, ki se bo s svojimi kompaktnimi zunanjimi merami lepo znašel v mestnem prometu, potnikom pa ponudil tudi tehnologije večjih sorodnikov.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano