Qubo: doblojev manjši brat

Fiatov mali enoprostorec qubo trekking je pustolovsko navdahnjena izvedenka avtomobila, ki je nastal v sodelovanju s francoskim koncernom PSA. Po zasnovi bi ga lahko označili kot manjšega brata dobloja, ki pa je prav zaradi svoje majhnosti še bolj okreten pri vožnji tako po mestnih ulicah kot po podeželskih cestah, kamor trekking po svoji duši tudi spada.

Drsna zadnja vrata omogočajo hitro natovarjanje in raztovarjanje športne opreme
Drsna zadnja vrata omogočajo hitro natovarjanje in raztovarjanje športne opreme  

Z doblojem si deli udobno visok voznikov položaj (in s tem pregled nad cestiščem) ter velika zunanja vzvratna ogledala, ki vozniku dajejo občutek vožnje kombija. Na voljo sta dve motorni različici, obe bencinski, vendar “ekološko osveščeni”: 1,3-litrski multijet 16 s 75 in 95 konjskimi močmi. Motorju sicer pri vožnji na avtocesti nekoliko zmanjka mači, še posebej če bi radi nekoliko grešili in vozili s hitrostjo nad 130 km/h. Takrat postane nekoliko glasen, pa tudi vozilo je malenkost nemirno.

Idealen za prosti čas in rekreacijo

Sicer pa qubo tako ali tako ni namenjen hitrim voznikom, ampak bolj tistim, ki jim je ljubše aktivno preživljanje prostega čas v naravi, za kar trekking izvedba ponuja obilo možnosti. Velik prtljažnik, ki se ga da še dodatno povečati z zložitvijo ali odstranitvijo sovoznikovega in zadnjih sedežev, nudi dovolj prostora za prevažanje kolesarske opreme, opreme za smučanje/deskanje, kajtanje ali kampiranje v naravi, saj se lahko prostornina tovornega prostora poveča na neverjetnih 2500 litrov. Na strehi sta že nameščena vzdolžna nosilca za pritrjevanje prtljažnika, s katerim se možnosti športnega udejstvovanja le še povečajo. Visok prtljažnik z malo truda omogoča celo preoblačenje v vozilu, kar je še posebej priročno pri zimskih športih. Kot zelo priročna pa se izkažejo tudi zadnja drsna vrata, ki so udobno široka.

Predvsem trpežnost

Tudi sama vožnja je udobna, predvsem zaradi visokega položaja in dobre preglednosti. Asistenčni sistemi pa jo le še izboljšajo. Model, ki smo ga vozili, ima parkirne senzorje, ki poenostavijo vzvratno vožnjo in parkiranje, sistem stop&start pa skrbi za prihranek kakšne kapljice goriva, ko vozilo stoji v koloni. Kar se udobja tiče, bi lahko nekoliko pograjali avdio sistem, ki je - čeprav vključuje opcijo blue&me za povezovanje mobilnega telefona prek protokola bluetooth - precej okrnjen, zvočna kakovost pa precej slaba, saj jo zvok avtomobila preglasi že pri relativno nizkih hitrostih.

Drugače pa notranjost vozila deluje enako robustno kot zunanjost, čeprav ji zmanjka malo finese in kakšen shranjevalni predalček več, sploh nad voznikovo glavo, saj je prostora zaradi višine vozila več kot dovolj.

Ciljna skupina qubo trekkinga je jasno opredeljena in tisti bolj pustolovsko naravnani vozniki se bodo rade volje odrekli udobju v notranjosti na račun robustnosti. Te pa qubu resnično ne manjka.

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano