Prihodnost bo šla na vodik

Na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 2011 so predstavili toyoto FCV-R concept in že takrat razkrili, da predstavlja že dokaj izpopolnjenega predhodnika serijskega avtomobila na gorivne celice. Obenem so nas seznanili tudi z drznim načrtom, da bo tak avtomobil na prodaj že v bližnji prihodnosti, v letu 2015.

Zunanjost Toyotine “vodikove” družinske limuzine ...
Zunanjost Toyotine “vodikove” družinske limuzine ... 

Kasneje smo na svetovnih avtomobilskih salonih vsako leto občudovali njegovega izpopolnjenega naslednika pod malce spremenjenim imenom - toyota FCV concept. Prihodnost je danes tu, gorivne celice pa že trkajo na vrata. Japonska lepotica na fotografijah je evolucija toyote FCV in predstavlja tisto prihodnost v avtomobilskem svetu, v katero Toyota trdno verjame. Prav zato so ji nadeli temu primerno ime - mirai.

V japonščini mirai pomeni prihodnost, je v uradni predstavitvi povedal vodilni mož Toyote Aiko Toyota, ki je novo članico Toyotine družine v svet pospremil z navdušujočimi besedami: “Smo na prelomni točki v avtomobilski zgodovini in zremo v varnejšo in čistejšo prihodnost, s katero se bomo osvobodili odvisnosti od nafte ter zmanjšali vpliv na okolje.”

Po mnogih letih najrazličnejših testiranj na preskusnih stezah in v najostrejših vremenskih razmerah je Toyotin avtomobil na vodikove gorivne celice torej pripravljen na serijsko proizvodnjo.

Na Japonskem bo stala 50 tisočakov

Toyota mirai je družinski avtomobil, ki lahko s polnima visokotlačnima posodama za vodik prevozi več kot 480 kilometrov dolgo pot ali pa - kot zanimivost - z električno energijo teden dni oskrbuje hišo. Elektrika, ki poganja elektromotor, nastaja zaradi kemične reakcije med zrakom in vodikom, stranski produkt pa je zgolj zgolj voda. Vodik je mogoče na namenski črpalki napolniti v manj kot petih minutah.

Pri Toyoti so potrdili, da bo mirai v avtomobilskih salonih na Japonskem na voljo že v aprilu 2015, medtem ko bomo v Evropi in čez lužo (ZDA) nanj počakali do poletja 2015. Avtomobil bo seveda na prodaj na območjih z bolj razvejano infrastrukturo vodikovih črpalk. Na Japonskem bo stal približno sedem milijonov jenov (brez določenih davkov), kar znese približno 50.000 evrov, cen za evropski trg pa še niso določili.

Sledila bo Honda ...

Omenimo naj še, da je v preteklih svojo novo različico vozila na gorivne celice predstavila tudi Honda. Konceptno vozilo honda FCV concept predstavlja skorajšnji serijski primerek vozila na gorivne celice, ki bo - tako kot Toyota mirai - na prodaj končnim kupcem in ne zgolj v najem različnim organizacijam in redkim posameznikom. Hondin avtomobil bo po sedanjih načrtih na prodaj že v letu 2016.

Prav tako velja prisluhniti besedam vodilnega moža avtomobilske veje nemškega podjetja Robert Bosch, Wolfa-Henninga Scheidera. Pred kratkim je povedal, da gorivne celice še zdaleč niso pozabljene in da so povsem sprejemljiva možnost alternativnih pogonov bližnje prihodnosti. Poudaril je, da tehnologija gorivnih celic in različni procesi pridobivanja vodika postajajo vse cenejši, zato načrtujejo, da bodo avtomobili na vodikove gorivne celice že v letu 2025 prisotni v veliko večji meri. Tudi število vodikovih črpalk se z leta v leto vztrajno veča, eno imamo tudi v Sloveniji (Lesce).

... in drugi velikani

Čeprav avtomobilska javnost trenutno več pozornosti posveča čistokrvnim električnim vozilom (EV), pa tehnologijo gorivnih celic že mnoga leta vztrajno razvijajo številni avtomobilski velikani. Mednje poleg Honde in Toyote spadajo Daimler, General Motors, Hyundai, Ford, Nissan, itd. Vsi seveda stavijo na več možnosti alternativnih pogonov, zato njihovo klasično ponudbo vozil že danes dopolnjujejo čistokrvna EV vozila in hibridi. Vse bolj pa se približuje čas, ko bodo na prodaj tudi serijski primerki vozil na gorivne celice.

Tisti, ki avtomobilov na gorivne celice (FCV, stisnjen vodik) trenutno še nimajo, pa jih bodo kmalu imeli. Zanimiv je na primer danes še neuradni podatek, da se bo tudi Beemvejevi družini “i” (BMW i3, BMW i8) pridružil predstavnik na gorivne celice. Nosil naj bi ime BMW i5, tehnologija gorivnih celic pa naj bi bila zaradi uspešnega sodelovanja Beemveja in Toyote sorodna tisti iz Toyote mirai. Ob tem se spomnimo, da je BMW razvijal H2ICE tehnologijo - torej predelan motor z notranjim izgorevanjem, ki lahko deluje na utekočinjen vodik ali bencin. Tovrsten avtomobil je bil na primer BMW Hydrogen 7. Prihodnost pa bo, kot kaže, naklonjena gorivnim celicam ...

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano