Prelep za terensko vožnjo

Napis X-trail na zadku je doslej nedvoumno pomenil terenca, namenjenega premagovanju raznih ovir in slabih cest. Z novo generacijo so se pri Nissanu malce omehčali in trgu ponudili povečanega qashqaija. Presenetljivo so ponudili tudi pogon le na dve kolesi. Ta se sicer zelo dobro obnese in povsem zadostuje, a črka x bi morala vendarle pomeniti vsaj serijski štirikolesni pogon.

X-trail nove generacije še zdaleč ni namenjen le brezpotjem.
X-trail nove generacije še zdaleč ni namenjen le brezpotjem. 

Pri Nissanu so se očitno prilagodili kupcem, ki iščejo visok, udoben in velik avtomobil, ne pa izjemnih terenskih sposobnosti. Tako je (kot pri qashqaiju) za zdaj na voljo alternativna rešitev - 1,6-litrski turbodizel skupaj z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, ali pa samodejni menjalnik s sprednjim pogonom.

A ko smo se usedli na udobne usnjene sedeže in se malce razgledali po prostorni notranjosti, smo na to, da štirikolesnega pogona ni, kmalu pozabili. Nissanovim konstruktorjem je z X-trailom uspelo ob zmerni dolžini ponuditi precej prostorno notranjost. Testni X-trail je bil v opremski različici tekna zares bogato opremljen. Manjkalo ni praktično nič, kar je na voljo v primerljivih avtomobilih.

Edino grajo si zasluži brezstopenjski menjalnik. Če hočemo učinkovito uporabiti motor, mora ta delovati v območju vrtljajev, kjer povzroča večji hrup. To se seveda dogaja tudi pri X-tronicu iz preizkušenega nissana. Konstruktorji so zato menjalniku dodali računalniško logiko, s katero je ta samodejni menjalnik navidezno dobil prestavne stopnje. To sicer omogoči malo manj hrupa izpod motornega pokrova, a se zadeva slabše izide pri porabi goriva. Ker tudi motor ni dovolj prepričljiv glede moči in navora, se zdi, da je zaenkrat boljša izbira ročni menjalnik.

> Plus: prostornost

vozne lastnosti

> Minus: menjalnik

ni štirikolesnega pogona

Avtomobil v številkah

> Motor: turbodizelski 1598 ccm/96 kW, izpust 135 g/km

> Poraba na testu: 7,8 litra na 100 km

> Hitrost in pospešek: 180 km/h, 11,4 sekunde do 100 km/h

> Cena osnovnega modela: 26.000 €

> Cena testnega vozila: 35.296 €.

> Več podatkov: www.nissan.si

DARJAN GORELA


Najbolj brano