Prašni Romun ponuja za vsakogar kaj uporabnega

Prenovljeni duster je malce manj romunski in precej bolj francoski. Z malimi spremembami in dobro uporabnostjo bo zagotovo pritegnil še kakega novega kupca. Doslej jih je po vsem svetu že več kot milijon.

Pri prenovi najprej opazimo to, da so gumbi za odpiranje in zapiranje prednjih stekel sedaj na vratih, namesto na sredinski konzoli. Ko pa zaženemo ključ, je opaziti še eno prijetno novost. Pri dacii so se potrudili in poskrbeli za boljšo zvočno izolacijo motornega prostora. Tako se med vožnjo po novem turbo dizelski motor oglaša s prijetnejšim žuborenjem kot pri prejšnji različici.

Vožnja je pravi užitek

Testnega dusterja je poganjal preverjeni, 1,5 litrski renaultov agregat. Dobrih sto konjičkov je za tak avtomobil ravno dovolj, odlično se ujame tudi s štirikolesnim pogonom. Za atraktivno vožnjo tako na terenu kot na običajnih cestah pa zelo pomagajo tudi kratka prestavna razmerja.

Solidno lego na cesti dopolnjujejo dobre terenske zmogljivosti. Pogon, ki je običajno na prvih kolesi, se vklopi z vrtljivim gumbom na sredniski konzoli, tudi med vožnjo. Za najtežje razmere ga lahko zaklenete v štirikolesnega. Pri tem duster ni vsemogočni terenec, ki vas bo pripeljal na vrh Triglava. Je pa povsem spodoben za vse vrste lažjih brezpotij, luknjastih cest in mokrih ter zasneženih površin. Glede na stanje naših cest bo prišel prav skoraj vsakemu ... Če že cest ne moremo hvaliti pa lahko pohvalimo porabo. Živahna vožnja, kot se za preizkus spodobi, je zahetvala dobrih sedem litrov dizelskega goriva na sto kilometrov, kar je - glede na pogosto uporabo štirikolesnega pogona - prav dober rezultat.

Sedeži bi lahko bili boljši

Kritiko pa si tudi v prenovljenem dusterju zaslužijo sedeži, ki so slabši od pričakovanj. Bočnega oprijema skoraj ni, na daljših poteh pa občutek na zadnji plati in hrbtu ni ravno najboljši. Najboljši ni niti osrednji zaslon, saj je ob vdoru sončnih žarkov povsem neuporaben.

Ker je dacia sinonim za ugodno ceno je treba tu opozoriti, da je ta odvisna od motorne različice in stopnje opreme. Ob dodajanju različnih, potrebnih in nepotrebnih drobnarij, pa lahko začetna cena močno naraste. Testni duster je bil tako kar nekaj tisočakov dražji kot tisti z osnovnim motorjem in osnovno opremo.

A kljub vsemu duster še vedno ponuja veliko za dokaj zmerno ceno. Poleg tega, da je soliden terenec je tudi precej prostoren. Velik prtljažni prostor bo prav prišel tako družinam kot, denimo, obrtnikom.

Besedilo in foto: DARJAN GORELA


Najbolj brano