Okretna malčica za poletne dni

Včeraj je Honda začela s prodajo honde S660. Prikupen športni dvosed bo polepšal poletja zgolj na Japonskem, na evropske ceste pa na žalost še nima namena zapeljati.

Na prvi pogled je težko verjeti, da gre za zgolj 3,4 metra dolgo 
vozilce ...
Na prvi pogled je težko verjeti, da gre za zgolj 3,4 metra dolgo vozilce ...  

Mini roadster z dolžino 3,4 metra poganja zgolj 660-kubični trivaljni turbo motor, ki razvija 47 kW (64 KM) največje moči. Enak motor skrbi tudi za pogon prikupno škatlaste honde N-box, njegova prostornina in moč pa sta omejeni z razlogom. Avtomobil se namreč uvršča v kategorijo japonskih malčkov (kei car), ti pa so posebna značilnost japonskega trga. Zaradi stroge omejitve dimenzij, prostornine in moči motorjev so oproščeni določenih dajatev, s čimer privabijo številne kupce. Nič čudnega, da tovrstni malčki na Japonskem pokrivajo kar 40 odstotkov avtomobilskega trga .

Idealna porazdelitev teže

Novinka torej še zdaleč ne prekipeva od moči, kar pa prepričljivo nadoknadi s kopico cenjenih lastnosti. Narejena je na novi, lahki platformi iz kombinacije aluminija in jekla. Tudi zato tehta približno 100 kilogramov manj kot njena škatlasta sestrica honda N-box in se z 880 kilogrami pohvali s precej ugodnejšim razmerjem med močjo in maso. Užitek v vožnji je zagotovljen tudi zaradi njene zasnove, ki smo je vajeni pri superšportnih avtomobilih. Tako kot pri njeni predhodnici hondi beat, ki so jo izdelovali od leta 1991 do 1966, je motor nameščen sredinsko.

Izkupiček je idealna razporeditev teže 45:55 (spredaj/zadaj), ter uživaške vozne lastnosti s pogonom na zadnjem kolesnem paru. Menjalnik je lahko ročni šeststopenjski ali pa sedemstopenjski CVT, pri čemer lahko prestavljamo tudi z obvolanskimi ročicami. Za novinko je svoj nabor športnih dodatkov že predstavil tudi cenjeni japonski tuner Mugen Motorsports.

Malo možnosti za Evropo

Za celinsko Evropo je volan na “napačni” strani, zato je malo verjetno, da bi lepotička po uradni poti kmalu zapeljala na naše ceste. Zelo verjetno pa je, da ji bo uspelo malce hitreje polepšati poletja v Veliki Britaniji. Glede na sedanje informacije bo tamkaj na prodaj v krepkejši različici in z novim imenom - S1000, ki bo ustrezal novi prostornini motorja za zadnjimi sedeži. Po besedah Hondinih inženirjev dimenzije motornega prostora ustrezajo tudi trivaljniku s 1000 kubičnimi centimetri gibne prostornine, ki naj bi s pomočjo turbo puhala razvijal okoli 96 kW (130 KM) največje moči. Zadnji kolesi bosta nameščeni na širši (+60 mm) zadnji premi, vse skupaj pa bo obdajala malce razširjena karoserija. Ljubitelji japonskega proizvajalca in pristaši roadsterjev to novico seveda pozdravljajo in upajo, da bo hondo S660 kdaj v prihodnosti zaneslo tudi v Evropo ...

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano