Nov začetek na Kitajskem

Lotus je od nekdaj znan po svojih lahkih, okretnih in izjemno zabavnih maloserijskih športnikih, po svojih inovativnih rešitvah in po velikih uspehih v avtomobilističnem športu.

Lotusov APX, ki so ga Angleži v Ženevi predstavili prestavili 
že leta 2006.
Lotusov APX, ki so ga Angleži v Ženevi predstavili prestavili že leta 2006. 

Na žalost je kot proizvajalec športnih avtomobilov znan tudi po svojih dolgoletnih finančnih težavah. Te naj bi bile glede na odločitve Jeana-Marca Galesa kaj kmalu preteklost, saj namerava zanimivo in razgibano povest o poskočnih lotusih popeljati v širše zastavljeno prihodnost.

Uspešnež na vrhu

Jean-Marc Gales je v svetu avtomobilizma priznano ime. Svoje delo je uspešno opravljal pri Daimlerju, General Motorsu in Volkswagnu, med leti 2009 in 2012 je nizal uspehe na čelu skupine PSA (Peugeot/Citroen) ... Krmiljenje Lotusa je prevzel v maju leta 2014 in odločno ter z realnimi cilji zastavil prihodnost podjetja. Gales je razkril, da prodajo kratkoročno povečujejo z izboljšavami obstoječe ekipe lotusov, za dolgoročno stabilnost pa vztrajno zmanjšujejo stroške in pokrivajo izgube, tudi z zamenjavo dobaviteljev ter zmanjševanjem določenega števila (skupaj 260) delovnih mest.

Današnjo ekipo Lotusa sestavljajo priljubljeni vstopni model elise, dirkaško usmerjeni exige in prenovljeni in bogato opremljeni lotus evora. Prodaja lotusov je bila v poslovnem letu 2014 vzpodbudni. Skupno so prodali 2015 vozil, kar je za 55 odstotkov več kot v letu 2013. Razveseljive prodajne številke so tudi posledica večjega števila prodajnih salonov, ki jih je danes 174, do konca letošnjega leta pa naj bi jih zraslo še 26.

Gales meni, da so na pravi poti, da bi Lotus po dolgem času posloval z dobičkom. Pozitivni rezultat naj bi zabeležili marca leta 2017 oziroma že v poslovnem letu 2016. Novi strateg Lotusa načrtuje, da bodo s kratkoročnimi vzpodbudami prodajo do konca leta 2016 vztrajno povečevali in se povzpeli na 3500 prodanih vozil.

Za športiki prihaja lahki terenec

Kmalu zatem, v letu 2018 ali 2019, pripravljajo še zanimiv zasuk v Lotusovi zgodbi. Obstoječim športnikom se bo v prodajnih salonih pridružil petvratni model, ki ga Jean-Marc Gales s ponosom opiše kot prvega lahkega športnega terenca na svetu, s pravim Lotusovim značajem. Novinec bo rezultat sodelovanja Lotusa in novega kitajskega partnerja, avtomobilskega proizvajalca Goldstar. S podobno idejo so se pri Lotusu že spogledovali. To dokazuje desetletje staro konceptno vozilo APX, ki ga je Lotus predstavil na avtomobilskem salonu v Ženevi leta 2006.

Gales poudarja, da je povpraševanje po športnih terencih in križancih na Kitajskem izjemno veliko, polovica vseh prodanih pa se uvršča v avtomobilski segment C. Tam bo vozil tudi novi lotus, katerega ime se bo razumljivo začelo s črko e. Po vsej verjetnosti bo daleč najbolje prodajani lotus vseh časov, ki bo tekmoval s premium izdelki, med katere spadata npr. Porschejev macan in audi Q5. Gales je razkril, da bo Lotusov avtomobil za približno 30 milimetrov nižji, obenem pa širši od tekmecev, s prednostjo v lahki gradnji in odličnih voznih lastnostih. Za avtomobilsko revijo Autocar je Gales dejal, da bo novi lotus najlažji v svojem razredu, ob obisku dirkališča pa hitrejši od primerljivih vozil. Sprva bo na prodaj zgolj na Kitajskem, kasneje pa še vsaj v Veliki Britaniji.

Lotus se torej modro odpravlja v avtomobilske segmente, ki kakovostnim izdelkom zagotovo in preverjeno prinašajo dobiček. S tem širše zastavlja svojo prihodnost, modelno paleto pa v skladu s preživetvenim nagonom širi onkraj ustaljenih meja.

Glede na vzpodbudne rezultate je na čelu podjetja zopet pravi strateg, ki bo - upoštevajoč Lotusov značaj in s spoštovanjem zgodovine podjetja - tudi avtomobilsko vejo popeljal v boljše čase.

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano