Nosilec globalne platforme

Renault kwid je najnovejši izdelek skupine Renault-Nissan, ki bo ob koncu letošnjega poletja v Indiji nastopil v avtomobilskem segmentu A.

Kwid bo konec poletja zapeljal na indijske ceste.
Kwid bo konec poletja zapeljal na indijske ceste. 

Zanimiv avtomobilček, ki v dolžino meri 3,68 metra, se pohvali s pestrim seznamom opreme, vključno z multimedijskim sistemom s sedem palčnim zaslonom na dotik, navigacijo in bluetooth povezljivostjo. Ponaša se z velikim prtljažnikom, ki je po besedah proizvajalca v vrhu avtomobilskega segmenta A, ter s prostorno notranjostjo, prijazno do petih potnikov. Poudarek je na uporabni “arhitekturi”, saj je na voljo veliko prostorov za drobnarije in kar trije predali za različne predmete.

Največji adut kwida pa niso uporabne lastnosti, temveč njegova privlačna cena. Poglavitni cilj za indijski trg je bil izdelati avtomobil s ceno med tremi in štirimi lakhi oziroma med 300.000 in 400.000 rupijami, kar v evropski valuti pomeni ceno od približno 4200 do 5800 evrov. Uspelo jim je torej izdelati dovršen nizkocenovni avtomobil, ki je cenejši od kateregakoli avtomobila iz skupine Renault-Nissan. Kwid je torej nizkocenovnik, o katerem avtomobilski igralci “razpravljajo” že precej časa.

Za vodjo pomembnega projekta so določili izkušenega moža, Gérarda Detourbeta, ki je bil med drugim uspešen tudi na čelu industrijskega razvoja Dacie. Tudi zato je kwid nastal pod njegovo taktirko. Pomeril se bo z malčki, ki v dolžino merijo do približno 3,7 metra (avtomobilski segment A) in vladajo na 25-odstotnem deležu rastočega trimilijonskega indijskega avtomobilskega trga. Renault torej posega po pomembnem delu trga, kjer še nima svojega predstavnika.

Toda kwid je v svojem bistvu veliko več kot zgolj zanimiv avtomobilski izdelek za ugodno ceno. Še pomembnejša sta namreč njegova prilagodljiva platforma in proizvodni proces, v katerem nastaja. Po besedah Carlosa Ghosna, vodilnega moža skupine Renault-Nissan, je glavni adut kwida platforma CMF-A, ki v največji meri omogoča vgradnjo lokalnih komponent. Kar 97 odstotkov vseh sestavnih delov izdelajo lokalni dobavitelji, to pa je v primerjavi s proizvodnimi procesi drugih avtomobilskih proizvajalcev rekordno. Omeniti velja tudi, da so takšen način razvoja in izdelave še pred kratkim označevali za neizvedljivega. Kwidu je uspelo in postal je indijski avtomobilček za Indijo.

Ghosn poudarja, da se takšnega procesa izdelave in v tolikšni meri niso lotili še na nobenem trgu in na nobeni platformi. Obenem pa Detourbet ponosno razkriva, da so v Indiji že uspeli. Ker avto še ni na prodaj, Detourbetove besede v tem trenutku ne ciljajo na prodajne rezultate, temveč na dejstvo, da so izdelali všečen avtomobil, specifičen za indijski trg s kar največjim vložkom lokalnih dobaviteljev, posledično pa za ugodno ceno.

Kwid namreč predstavlja šele začetek. Ghosn pravi, da je Indija prvi avtomobilski trg, kjer bodo nabirali izkušnje in predstavili več vozil na CMF-A lokalno sestavljeni platformi (npr. Datsun). V bližnji prihodnosti pa bodo njegovi bližnji sorodniki na prodaj na drugih razvijajočih se trgih po vsem svetu (Latinska Amerika, severno-vzhodna Azija, Afrika). Seveda teh avtomobilov tja ne bodo izvažali iz Indije, temveč bodo nastali na podlagi enakega proizvodnega procesa, torej z velikim vložkom lokalnih dobaviteljev. Prav tu se skriva ena od ključnih prednosti nove CMF-A platforme. Kwid in njegovi sorodniki bodo lokalno izdelani, globalni avtomobili.

Avtomobilček kwid bo v Indiji na prodaj že ob koncu poletja. Na trg se bo podal v družbi nekaterih za rastoče trge specifičnih modelov (scala, pulse), kot tudi z nam bolj znanimi avtomobili, kot sta npr. renault duster (pri nas dacia duster) in renault lodgy (dacia lodgy). Glede na to, da je kwid “nosilec” platforme, ki bo na številnih trgih sveta “obrodila” specifične modele, si upamo napovedati, da se bo nekoč ena od njegovih interpretacij utegnila pojaviti tudi pri nas. To pa pomeni, da zremo v fotografije predhodnika cenovno ugodnega Dacijinega malčka, ki ga nestrpno pričakujemo že nekaj let.

Renault Kwid mere:

> višina od tal: 180 mm

> dolžina: 3,68 metra (zgornja meja segmenta A)

> širina: 1,58 metra

LENART ŠINKOVEC


Najbolj brano