Ne recite mu križanec

Sprednji podaljšan vizir, stranska maska in kovčki so zavajajoči. Motorja super duke GT ni moč povezati s križanci, kot sta BMW S1000XR ali ducati multistrada. Je čistokrvni cestni motocikel, z delno vetrno zaščito, večjim rezervoarjem in položajem voznika, ki omogoča nenaporne srednje dolge izlete tudi v dvoje.

Zver z akrapovičevim izpuhom je najprimernejša za kratke in srednje dolge izlete. Foto: Igor Tavčar
Zver z akrapovičevim izpuhom je najprimernejša za kratke in srednje dolge izlete. Foto: Igor Tavčar

Zasnovan na predhodniku, strupenem super duke R, in še pred njim priljubljenem 990 SMT. Prednji del je dobil novo obliko z novo samodejno dnevno LED lučjo in tehnologijo sledenja zavoju. Zadnji del okvirja je iz aluminija, daljši, nižji in s tem prijaznejši za sopotnika. Združili so ga z nosilcem za kovčke, ki je pod njim lepo skrit očem. Med serijsko opremo najdemo ogrevane ročice, prilagodljiv vizir po višini, tempomat in LED smerokaze, ki se sami izključijo.

Da je super duke GT zastavonoša ekipe KTM, priča tudi menjalnik, ki je elektronsko podprt, možnost imamo nastaviti način delovanja agregata (športni, cestni in za dež) ter inovativno polaktivno vzmetenje s štirimi različnimi nastavitvami. 1300-kubični agregat je glede na športni značaj, V2 zasnovo, verižni prenos moči in delovno prostornino uporaben tudi v mestnem prometu. Pri nizkih vrtljajih prijetno potrese in ne “cuka”. Tresljajev na krmilu, stopalkah in sedežu je le za vzorec in so nemoteči.

Stikala ob krmilu nam omogočajo enostavno upravljanje, dodaten ekranček pa prikaz različnih nastavitev vzmetenja, različne obtežitve, vklop ali izklop protizdrsnega sistema, nastavitev stopnje ogrevanja ročic, informacije o temperaturi zraka, skupnih kilometrih, datumu, temperaturi olja, napetosti v akumulatorju ter dvojni potovalni računalnik. Poleg tega se na glavnem digitalnem merilniku stalno prikazujejo hitrost, obrati, izbrana prestava, nivo goriva, temperatura hladilne tekočine, ura ter izbran motorni program.

Motocikel ponuja aktivno varnost na najvišjem nivoju, saj je KTM skupaj s proizvajalcem Boschem razvil enega najbolj dovršenih sistemov stabilnosti (motorcycle stability control). Močno zaviranje, medtem ko ste nagnjeni v zavoj, na spolzkem ali pospeševanje na mokrem cestišču? Ni problema. Sistem konstantno meri ključne podatke, kot so hitrost vrtenja koles, naklon, pospeševanje, zaviranje ... In spozna kritično situacijo. Takrat prepreči, da bi kolo blokiralo med zaviranjem oziroma se prehitro vrtelo med pospeševanjem ter da se zadnje in prednje kolo ne bi dvigovalo od tal.

Sedež je udoben, lahko pa ga, tako kot stopalke, nastavimo na dve višini. Prav tako lahko nastavimo tudi oddaljenost ročice sklopke, ki je lahka in mehka. Za varno zaviranje poskrbijo odlične Brembo čeljusti.

Testni motocikel je bil opremljen z Akrapovič izpušnim loncem, ki je prav prijetno in ne preglasno renčal, adrenalinsko izkušnjo vožnje s 173 konji, ki se skrivajo pod sedežem, pa priporočamo samo izkušenim voznikom.

Besedilo in foto: IGOR TAVČAR


Najbolj brano